קפטן הקבוצה היה מאוכזב מסיום המשחק אמש: "לא הצלחנו להחזיק את הכדור"

מלבד פרט אחד קטן היה ערב מושלם אתמול באצטדיון "סמי עופר". קרוב לשלושים אלף אוהדים, רובם הגדול צהובים כחולים יצרו אווירה מחשמלת וערן זהבי כבש מספרת אדירה והמשיך את רצף הכיבושים האדיר יותר שלו. "זה היה נאיבי מצידנו" אמר מאמן הקבוצה פאקו אייסטאראן על השוויון הדרמטי של אצילי, "היה לנו שחקן על הדשא שלא יכול היה להמשיך כי הייתה לו התכווצות והיו לנו הזדמנויות להוציא את הכדור ולאפשר טיפול בו, אך לא עשינו את זה. חבל לאבד שלוש נקודות בגלל טעות טיפשית כזו. עשינו משהו טוב היום וזה הסגירות בהגנה במיוחד באגפים אך בעשר הדקות אחרונות אני לא יודע למה, היינו פזיזים מדי במשחק שלנו. נסוגנו אחורה בקלות מדי. ניסינו ללכת בכוח על השער השני במקום לשמור על הכדור, הפסדנו אותו ולכן למגנים לא היה זמן לדחוף למעלה והיינו צריכים לרוץ אחורה".

פאקו סבור כי מכבי ת"א עשתה מספיק כדי לנצח: "היו לנו הזדמנויות נוספות, פגענו במשקוף שלוש פעמים ולא הבקענו וזה לא היה רק ערן זהבי שהגיע למצבים. לא היינו חדים מספיק בשליש האחרון של המגרש ולפעמים זה היה תלוי במסירה האחרונה כמו בהתקפה של טל בן חיים ועדן בן בסט שבסיומה עדן היה בנבדל. אם אני אהיה המאמן של בית"ר אני אחשוב שהייתי כל המשחק בסכנה".

https://www.youtube.com/watch?v=kjdSAJmDm8A&feature=youtu.be

המאמן התבקש להשוות את יכולתה של מכבי ת"א לזו של המוליכה עירוני קרית שמונה והשיב: "אני לא חושב שיש יותר מדי משחקים עם חמש הזדמנויות בטוחות לשער. אם אתם רוצים להשוות עם קרית שמונה אני ארצה לדעת לאיזו קבוצה יש את הכדור יותר במחצית המגרש של היריב. כדי להבקיע צריך להיות חדים. במסיבת העיתונאים הבאה אני אגיד לכם כמה בעיטות יש לנו וכמה לקרית שמונה. אולי הם כרגע יותר חדים ולכן הם מובילים את הטבלה. אבל כמו שאמרתי כבר כרגע קרית שמונה מראה שהיא קבוצה טובה יותר ממכבי".

מכבי לא כבשה פחות משני שערים בפעם השנייה בלבד עד כה העונה ופאקו הסביר את האיכות שהוא רואה בהתקפה של הצהובים: "ראדה פריצה הראה כבר שהוא שחקן מספיק טוב כדי להבקיע שערים. טל בן חיים הבקיע חמישה שערים בששת המשחקים הראשונים של העונה. ברק בדש פתח בשלושה משחקים העונה וכבש שני שערים. לא כולם יכולים לשחק אך אולי אחת הבעיות היא שאנחנו לא מקבלים מספיק שערים מהקישור".

מאמן הצהובים יודע כי גם בהמשך העונה אף קבוצה לא תעשה חיים קלים למכבי ת"א: "קשה בכל ליגה ולכל קבוצה להשיג אליפות שלישית ברציפות כי כשאתה מוביל תמיד יש מישהו עובד קשה כדי לעקוף אותך ואתה צריך שתהיה לך את התשוקה לעשות את אותם דברים שהביאו לך לזכייה באליפות קודם לכן".

קפטן הקבוצה שרן ייני ניסה להסביר את הדקות האחרונות של המשחק: "אלה דקות שבית"ר כבר עשו בלאגן כי זה היה הצ'אנס היחידי שלהם ואנחנו לצערי לא הצלחנו לעמוד בזה ולעשות את הפעולות החכמות. לא הצלחנו להחזיק את הכדור או להעיף אותו כמו שצריך בפעולות האחרונות וחבל, אין לי מה להוסיף יותר על זה".

"אנחנו לא מרגישים שזה רק ערן בקבוצה", ניסה ייני להדוף את הטענה לפיה במכבי מחכים שזהבי יעשה את שלו: "יש לנו סגל ממש טוב עם שחקנים ממש טובים. שחקנים שעושים פעולות טובות ושמים את זהבי במצבים טובים, שחקנים שעושים תנועה ונותנים לו את החופש. מעבר לכך אנחנו מנצלים את זה שקבוצות רבות שומרות עליו אישית אז זה מפנה שטח לשחקנים אחרים. לכן מכבי תל אביב זה לא רק ערן, יש שחקנים אחרים שמבקיעים שערים".

הקפטן ניסה להתמודד עם ההשוואה של הישגי הקבוצה עד כה העונה לעומת העונות הקודמות: "אני יכול להגיד שאנחנו שולטים יותר במשחק לעומת שנים קודמות מגיעים ליותר מצבים ומבקיעים יותר שערים. אנחנו אוגרים פחות נקודות ואם נצליח לשנות את זה נהיה רק יותר טובים כי כשאתה מסתכל על הסטטיסטיקה אחרי המשחק אין מה להשוות לעונות הקודמות. אני מסתכל על הסטטיסטיקה אחרי המשחקים והיא מדהימה כל פעם מחדש. גם במשחקים לא טובים שחקנים שונים מגיעים למצבים ואנחנו שולטים בכדור באחוזים מטורפים".

"אנחנו לא בלחץ, אנחנו רגילים לעמוד בלחצים, גדלנו מגיל צעיר אם הלחץ שאנחנו חייבים לקחת אליפות" אמר הקפטן על תוצאות יריבות מכבי בצמרת, "אז גם התוצאות של באר שבע וקרית שמונה לא מלחיצות אותנו. רעב יש לנו וגם רצון, אנחנו עובדים קשה יותר משנים קודמות מכל הבחינות, כוח, סגנון משחק או הטכניקה שלנו פשוט לקחנו פחות נקודות עד כה העונה".