אחרי שעברה את ריגה וסודובה מכבי תתייצב בקרוב (רביעי, 20:00) מול המשוכה הבאה שתחכה לה העונה במסגרת האירופית. הצהובים יארחו את דינמו ברסט למפגש במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות ורגע לפני הגיע הזמן להכיר קצת יותר לעומק את היריבה.

דינמו ברסט הגיעה לעונה הזו כאלופת בלארוס. מדובר בקבוצה שאשתקד הצליחה לעשות את הבלתי ייאמן ולשבור את ההגמוניה בת 13 השנים (!) של באטה בוריסוב כאלופת המדינה, בדרך לזכייה ראשונה בתולדות המועדון.

מה מצבה בליגה?

כמו ריגה וסודובה, אותן פגשה מכבי העונה, גם הקבוצה מבלארוס נמצאת בעיצומה של העונה. למעשה דינמו קיימה כבר 21 משחקי ליגה אבל מדורגת נכון לרגע זה רק במקום ה-9 כאשר במאזנה 10 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו ו-9 הפסדים (ושני משחקים חסרים). לישראל היא תגיע לאחר שבשבת האחרונה ניצחה 2:4 את דינמו מינסק במשחק במסגרת הליגה המקומית, כאשר עד לדקה ה-89 עוד הראה לוח התוצאות על שיוויון 2:2.

בכל הנוגע לאירופה, הבלארוסים העפילו לסיבוב המוקדמות השלישי לאחר שגברו בסיבוב הראשון 3:6 על אסטנה ובסיבוב השני 1:2 על סראייבו מבוסניה. בעונה שעברה הם הודחו על ידי אפולון לימסול בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית.

האקסים של דינמו קייב

הסגל של יריבת מכבי מורכב ברובו משחקנים בלארוסים. למרות זאת, שניים מהשמות הבולטים בו מגיעים מאוקראינה. מדובר בחלוץ ארטם מילבסקי שהיה כוכב גדול בדינמו קייב לפני כעשור וכיום, בגיל 35, מוליך את דינמו. בחלק האחורי נמצא הבלם הוותיק יבחן חצ'רידי, שגם הוא העביר שנים יפות בקייב ואף שיחק והורחק במשחק נגד מכבי במסגרת הליגה האירופית ב-2011/12. כדאי לשים לב גם לחלוץ הסנגלי עבדולאייה דיעכהאלו שהגיע למועדון הקיץ מקבוצת רוך ברסט. דיאלו כבש צמד בניצחון של הבלארוסים על אסטנה, הוסיף שער בניצחון על סראייבו ובמשחק בשבת נגד מינסק (2:4 כאמור) כבש שלושער.

 המאמן

יריבו של גיורגיוס דוניס על הקווים יהיה סרגיי קובאלצ'וק (46), שחקן העבר הבלארוסי ששיחק את רוב הקריירה בקישור של ברסט במהלך שנות ה-90 ותחילת ה-2000. לאחר הפרישה, החל מ-2005, מילא קובאלצ'וק מספר תפקידים מקצועיים במועדון. העונה התמנה להיות מאמנה הראשי של אלופת בלארוס הטרייה, במה שהוא למעשה תפקידו הראשון בקריירה כמאמן ראשי של קבוצת בוגרים.