מכבי תל אביב תנסה לעשות הערב (רביעי, 20:00) עוד צעד גדול לעבר הופעה אפשרית בליגת האלופות. האלופה תארח באיצטדיון בלומפילד את דינמו ברסט מבלארוס למפגש במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי, שגם הוא ייערך במתכונת של משחק אחד בלבד.

המשחק הנוכחי מגיע שלב אחד לפני הפלייאוף, כאשר אם מכבי תצליח להעפיל אליו היא תפגוש את רד בול זלצבורג למפגש כפול. בכל מקרה, למשחק היבט משמעותי מבחינת האלופה הישראלית. מכבי יודעת שאם תנצח היא למעשה תבטיח לעצמה "עונה אירופית" והעפלה לשלב בתים. שהכוונה היא שגם אם חלילה תודח בסיבוב הבא בפלייאוף ליגת האלופות היא תנשור אוטומטית לשלב הבתים של הליגה האירופית.

החבורה של גאורגיוס דוניס מגיעה למשחק נגד האלופה הבלארוסית לאחר שעברה את ריגה מלטביה וסודובה מליטא בשני הסיבוב הראשונים. כזכור, בשבת מכבי גם חזרה לשחק במסגרת הליגה המקומית וסיימה ב-2:2 דרמטי נגד בני יהודה.

מהעבר השני, ברסט העפילה לשלב הנוכחי בעזרת 3:6 גדול על אסטנה בסיבוב הראשון ולאחר מכן גם הצליחה לנצח את סראייבו מבוסניה בדרך למפגש מול מכבי. בכל הקשור לליגה, אלופת בלארוס מתקשה לשחזר את יכולתה מהעונה שעברה ולאחר שקיימה 21 משחקים עד כה היא מדורגת במקום ה-9. היא מגיעה לישראל אחרי שבסוף השבוע האחרון ניצחה 2:4 את דינמו מינסק.

צילום: dynamo-brest.by ()

קצת מספרים

עד כה מכבי שיחקה מול 63 יריבות באירופה מ-37 מדינות. למרות זאת, זו תהיה הפעם הראשונה בה נפגוש יריבה מבלארוס.

מה המאזן של קבוצות ישראליות שכן שיחקו נגד יריבות מבלארוס? עד היום נערכו 4 מפגשים כפולים כאלה, כל המפגשים בשלבי המוקדמות. המאזן: 3 ניצחונות לנציגות ישראל, 3 תיקו ו-2 הפסדים.

זו הפעם ה-27 בה קבוצה ישראלית מנסה להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות. עד היום עשו את זה 5 קבוצות: מכבי ומכבי חיפה פעמיים והפועל ת"א פעם אחת.

מכבי פתחה את 2 משחקיה באירופה ללא ספיגה, משחק אחד פחות מהפתיחות על עונות 2002/03  ו-2004/05 – 3 משחקים ראשונים ללא ספיגה.

עד כה כבשו למכבי 61 שחקנים שונים במסגרות האירופיות. ערן זהבי מוביל עם 15 כיבושים. מהסגל הנוכחי מוביל טל בן-חיים עם 7 שערים.