אחרי ה-1:1 מול מכבי חיפה באמצע השבוע שעבר למכבי יצפה מחר (שני, 20:30) משחק נוסף בפרופיל גבוה. הצהובים יתארחו אצל הפועל ב"ש למשחק במסגרת המחזור ה-30 של ליגת ONE ZERO והבוקר (ראשון) קיימה הקבוצה מסיבת עיתונאים בה דיבר המאמן אייטור קראנקה. 

לקראת המשחק מול הפועל ב"ש אמר קראנקה: "אנחנו צריכים להוכיח את עצמנו בכל משחק. מחר אני יודע שזה מבחן, גם המשחק הבא גם יהיה סוג של מבחן. אנחנו צריכים לנסות לנצח את המשחק, להשתפר וכשאנחנו עושים את מה שצריך אנחנו רואים שאנחנו יכולים להתחרות נגד כל קבוצה. בשני המשחקים נגד חיפה היינו טובים מהם אבל הבעיה היא שאנחנו צריכים להמשיך בעקביות הזו מול כל היריבות. לא איכפת לנו אם זה בבית או בחוץ. כל משחק יהיה מבחן להווה וגם לעתיד".

"שיחקנו נגדם כאן, שיחקנו טוב, היו לנו הזדמנויות ולהם פחות", הוסיף המאמן, "אנחנו צריכים לחזור עם הדברים שעשינו טוב ולתקן את מה שהיה פחות טוב, להיות עצמנו, להיות קומפקטיים ואחד הדברים שחשובים זה העקביות. שיחקנו טוב במשחקים האחרונים ואנחנו צריכים להמשיך לעשות את הדברים הטובים ולא לרדת ברמה".

לאחר מכן נשאל קראנקה על התחושות בעקבות המצב הביטחוני בארץ והפיגוע בת"א ביום שישי האחרון וענה: "אכלנו ארוחת ערב קרוב למקום שבו היו בעיות, התחלנו להבין שקרה משהו וקיבלנו הודעות. אני מקבל יותר הודעות לעומת מה שאני באמת מרגיש פה. גדלתי בחבל הבאסקים, לפעמים אתה צריך להיות ער למה שקורה, החיים שלי פה הם אותו דבר כמו בכל מקום אחר".

בהמשך התייחס קראנקה גם ליכולת של דן גלזר שהיה מהמצטיינים במשחק האחרון נגד מכבי חיפה: "כבר לפני כחודש החמאתי לו, אני חושב שהמשחק נגד נתניה היה יכול להיות קשה עבורו, כי משחק לפני היה הבוז עם הפועל ירושלים. כשאמרתי לו שהוא ישחק הוא נראה כמו ילד, שחקנים אחרים היו אומרים אולי 'אני לא רוצה לשחק', 'אני מפחד', אבל כשאמרתי לו שהוא ישחק בבלומפילד שוב הוא נהנה מזה כמו ילד. אני מאוד מרוצה ממנו ומאוד שמח על השאלה כי לפעמים על שחקנים כמוהו מדברים רק כשקורים דברים רעים. אני מאוד מרוצה ממנו והוא דוגמא לאופי שאני רוצה בקבוצה ועל המגרש".

בנוסף נשאל המאמן גם על הסטטוס של יונתן כהן ואמר: "אני פה רק 3 חודשים איתו, יש לנו דוגמא טובה עם ביטון. חלק מהשחקנים עושים צעד קדימה. זה משהו שאני צריך להמשיך לשפר, כולם אמרו לי וראיתי שיונתן היה מדהים פה, אנחנו צריכים להחזיר את היונתן כהן הזה, אם לא העונה אז לעונה הבאה, כי המועדון עשה מאמץ גדול להחזיר אותו. עכשיו הוא צריך לעשות את הצעד קדימה כפי שדן ביטון עשה לדוגמא".