פריויו

מכבי תל אביב יצאה הערב (שני) למשחק חוץ מול הפועל ב"ש במסגרת המחזור ה-30 בפלייאוף העליון של ליגת ONE ZERO. שחקניו של אייטור קראנקה הגיעו לאיצטדיון טוטו-טרנר לאחר ה-1:1 מול מכבי חיפה במחזור הקודם ובניסיון לחזור למסלול הניצחונות באחד המגרשים היותר ביתיים בליגה.

המאמן נאלץ להסתדר הפעם ללא אנריק סבוריט המושעה ומי שתפס את מקומו במרכז ההגנה היה ניר ביטון, ששיתף פעולה עם הבלם הנוסף דריק לוקאסן לפני השוער דניאל פרץ. אנדרה ג'ראלדש ואופיר דוידזאדה איישו שוב את עמדת המגינים וגם שאר ההרכב של קראנקה היה זהה לזה שפתח מול חיפה וכלל את דן גלזר, דור פרץ, גבי קניקובסקי, דן ביטון, ערן זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ'. דניאל טננבאום חזר לספסל של מכבי לאחר פציעה וגם אילון אלמוג נכלל בסגל לראשונה מאז חזר מהשאלה. 

מחצית ראשונה 

עם פתיחת המשחק הדלקת אבוקות מיציע אוהדי ב"ש גרמה לעיכוב של כמעט 10 דקות. לאחר שהמשחק חודש ב"ש היתה הראשונה שהגיעה לאיום משמעותי כשבדקה ה-18 שאפי סוליימנוב בעט מתוך הרחבה והדביק כדור למשקוף. מכבי הגיבה מהר ובדקה ה-20 הצליחה לעלות ליתרון. דן ביטון הגביה כדור חופשי נהדר לרחבה, פרץ הקדים את הבלמים ונגח מ-5 מטרים לרשת. 0:1 למכבי. 

הקצב המהיר נמשך וכעבור 5 דקות ב"ש הצליחה לחזור למשחק. הגנת מכבי התקשתה להרחיק כדור מתוך הרחבה, סוליימנוב הצליח לחטוף ולבד מול פרץ שלח כדור לרשת הגבוהה. 1:1. 

המשחק המשיך להיות די פתוח גם בהמשך המחצית ובדקה ה-34 מסירה טובה של זהבי הציבה את קניקובסקי בעמדה לא רעה אבל הבעיטה של האחרון חלפה מעל המשקוף. 9 דקות לאחר מכן גם המארחת איימה עם כדור מסוכן, כאשר סוליימנוב ניסה לסובב לפינה הרחוקה אבל פיספס את המסגרת במעט. דקה עברה וגם ערן זהבי הגיע למצב מ-18 מטרים אבל אך בעט מעל השער. 5 דקות בתוך התוספת הזמן של המחצית כמעט קיבלנו את אחד משערי העונה כשדן ביטון השתלט על כדור כ-45 מטרים מהשער, ניסה להקפיץ מעל עמרי גלזר אך הכדור שלו נחת על גג השער. 

מחצית שנייה

ההזדמנות הראשונה במחצית השנייה היתה שייכת לב"ש אחרי שקלימלה נשלח לעומק בכדור ארוך, חדר לרחבה והמשיך עם בעיטה שהלכה לרשת החיצונית.

שתי הקבוצות המשיכו לחפש שער ובדקה ה-57 מכבי יצאה להתקפה מהירה טובה, יובאנוביץ' הגביה למרכז אך זהבי נגח ממצב נהדר החוצה. מיד לאחר מכן קראנקה ביצע את החילוף הראשון שלו כשקניקובסקי פינה מקום לגויאגון. 

בדקות הבאות ראינו משחק פתוח במיוחד כאשר גם מכבי וגם ב"ש מחפשות הכרעה עם התקפות מהירות מחוף לחוף. למרות זאת מצבים יוצאי דופן דווקא לא ממש הגיעו וככל שעבר הזמן נראה שגם העייפות עושה את שלה עם פעולות פחות מדויקות בשני צדי המגרש. בדקה ה-83 דן ביטון ניסה את כוחו עם בעיטה חופשית מ-25 מטרים אבל גלזר היה במקום וקלט. 

שניות לאחר מכן קראקה ביצע חילוף כפול כשביטון פינה מקום לרארש אילייה ואילו אייל גולסה נכנס במקום דור פרץ. בדקה ה-87 הגיע רגע דרמטי כשגויאגון הכניס מסירה נהדרת ליובאנוביץ', החלוץ הגיע למצב קורץ אבל הדביק את הכדור למשקוף ואילייה שלח את הריבאונד החוצה. 

4 דקות בתוך תוספת הזמן מכבי ייצרה עוד מצב מצוין להכריע את המשחק, אילייה חדר לרחבה בסיום מתפרצת מהירה אבל הצלה של גלזר הסיטה את הכדור סנטימטרים מהעמוד.

עמוק בתוך תוספת הזמן הגיע הרגע הדרמטי של המשחק. פארפה גויאגון חדר לרחבה והוכשל על ידי יוג'ין אנסה. תחילה החליט השופט שמואלביץ' שמדובר בהתחזות אבל לאחר תיקון של שופט מסך הורה על פנדל למכבי. ערן זהבי לקח כמובן את האחריות, שלח טיל לרשת בדקה ה-1:2 והעניק 3 נקודות מתוקות לצהובים. 1:2 למכבי בסיום.