עונת 2023/24 תצא מחר (חמישי, 20:00) לדרך רשמית כשמכבי תתארח אצל הפועל ב"ש באיצטדיון טוטו-טרנר 'למפגש האירופאיות' במסגרת גביע הטוטו. יממה לפני קיימה הערב הקבוצה את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק בה דיבר המאמן רובי קין. 

המאמן נשאל על המשחק מול ב"ש והאם העובדה שמאמן ב"ש אליניב ברדה מכיר את הקבוצות טוב יותר היא יתרון וענה: "ברור שזה יתרון, אבל גם השחקנים פה מכירים  את השחקנים של הקבוצה היריבה. אנחנו רק צריכים לתת להם את המידע הנכון ולנסות לנצח את המשחק. לא נמציא תירוצים על כך שיש להם יתרון במשהו. אני לעולם לא אתרץ, אנחנו פה לנצח, עשינו הרבה עבודה, הצוות ואני, על הקבוצה שלהם ואנחנו הולכים לשם כדי להתחרות וכדי לנצח".

על השאלה איזו קבוצה הוא מצפה לראות מחר הוסיף: "קבוצה אמיצה, שמתרגשת, שלא מפחדת בין היא משחקת בבית או בחוץ. ראיתי הרבה סימנים נגד בורנמות', אם אראה את זה שוב אהיה מרוצה. להקשיב למידע ולהוציא את זה החוצה, זה לוקח זמן, אבל אני רואה שהם (השחקנים) מבינים את זה. נשחק אולי שונה ממה ששיחקו פה בעבר אבל השחקנים לוקחים את המידע וזה מה שחשוב. אנחנו תמיד נגיע לכל משחק כדי לנצח ולשחק כדורגל טוב".

על העבודה עם הקבוצה במהלך מחנה האימונים סיפר קין: "מחנה האימונים היה טוב, תמיד חשוב במחנה להכיר את השחקנים, את הצוות, יש שיחות מחוץ למגרש אז זה היה טוב. היו לי שיחות טובות עם הרבה אנשים. אנחנו ממשיכים בזה, אני חושב ששני המשחקים היו טובים, משחקים שונים, תחרותיים כפי שאנחנו תמיד רוצים. במשחק נגד קבוצות חזקות אתה יכול לראות איפה הקבוצה נמצאת וכמה עבודה יש. אנחנו פה 3 שבועות, דברים הולכים בצורה טובה אבל זה תהליך ויש הרבה עבודה לעשות. בכל הקשור למחנה האימונים, אני חושב שזה היה טוב".

בנוסף נשאל קין על מצב הסגל מאז שהגיע וההיתכנות לשינויים נוספים ואמר: "שני שינויים ב-3 שבועות זה טוב, לא רע להביא שני שחקנים כל כך מהר. מבחינתי מה שהכי חשוב הוא שאני צריך לנתח את הסגל קודם כל, לראות איפה אפשר להיות טובים יותר, איפה אני חושב שאפשר להשתפר ולכן אני צריך לראות את השחקנים שכאן. אין טעם בלערוך שינויים מהר אם לא ראיתי את השחקנים שכבר פה. זה לא יהיה הוגן, אני צריך לבחון אותם כפי שעשיתי ואני עדיין עושה זאת. אני ממשיך לנתח את הקבוצה ולראות איפה אנחנו צריכים להתחזק כמועדון, כי זה הכי חשוב. נראה מה יהיה".

"המועדון תמיד בודק אפשריות, זה טבעי", הוסיף על הפעילות בשוק ההעברות, "העונה היא לא ספרינט, היא מרתון. צריך להיות זהיר ולא לקבל החלטות מהר רק כדי להגיד שקיבלת החלטה מהר. זה צריך להתבסס על מה שמתאים למועדון הזה וגם לתת הזדמנות לשחקנים שכבר פה. אני מאמין שעם הצוות שיש לנו נוכל לעשות את השחקנים שפה טובים יותר. זה אחד הדברים שאני רוצה להשיג, שהשחקנים שכבר פה יהפכו לטובים אפילו יותר".

על הציפייה של האוהדים אמר המאמן: "האוהדים נואשים להצליח, אני מודע לכך היטב. אבל אני גם רואה מהשחקנים ומהצוות שאנחנו נואשים להצלחה. נעשה כל מה שנוכל כדי לוודא שאנחנו מתחרים נגד הקבוצות שהיו מעלינו בטבלה ונעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לעקוף אותם".

קין נשאל בהמשך גם על יכולתו של יוריס ואן אובריים וההזדמנות שקיבל בעת המחנה ואמר: "אני רואה רק את מה שאני רואה בעיניים שלי. יוריס, דן (גלזר), גולסה, אני עוקב אחריהם מקרוב. ליוריס יש יכולות טכניות טובות, הוא שחקן טוב, משחק לפי הדרך ההולנדית. התרשמתי מהרבה שחקנים אבל שוב, יש הרבה עבודה לעשות ולכן המחנה היה טוב כי זה נתן לי הזדמנות לראות הרבה מהשחקנים בקרוב".

כשנשאל על יונתן כהן ענה המאמן: "אני עוקב אחריו כמו אחרי כולם, אני יודע שלפני מספר שנים הוא כבש 10 שערים והוסיף משהו כמו 10 בישולים אז ברור שיש שם איכות, אולי בשנה האחרונה היה חסר לו ביטחון אבל מה שנעשה עם השחקנים פה הוא לתת להם ביטחון להביע את עצמם. כשאתה מקבל הזדמנות זה תלוי בך אם תיקח אותה. בכדורגל תמיד יש מישהו שמחכה מאחוריך שיקח את מקומך וזה נכון לגבי כל שחקן אז אתה צריך לעבוד קשה בכל יום ולוודא שמי שמאחוריך לא יקח את מקומך. זה עוזר לסגל להיות תחרותי. יוני עשה עבודה טובה וכמו כל שחקן אני רוצה לראות אותו משתפר בכל יום".