מכבי תל אביב תתארח מחר (רביעי, 20:00) אצל א.א.ק לרנקה למשחק הראשון מבין שניים במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית. יממה לפני קיימה הבוקר הקבוצה מסיבת עיתונאים בקריית שלום בה התייחס המאמן רובי קין למה שמחכה לו ולשחקניו באי השכן. 

"זה מבחן שונה, ברור שככל שאתה מתקדם בשלבים הקבוצות חזקות יותר. צפינו בהרבה סרטונים שלהם מהעונה שעברה והעונה, זו קבוצה טובה עם מאמן ספרדי, הם אוהבים לשחק בצורה מסוימת עם הרבה שחקנים ספרדים. אנחנו מצפים למשחק קשה, כולנו צריכים להתרכז במה שאנחנו עושים ולא באף אחד אחר. אנחנו מכירים את החוזקות והחולשות שלהם ואני בטוח שגם הם אצלנו". 

"אנחנו במקום טוב, עדיין לא איפה שאנחנו רוצים כמובן, יש עוד הרבה שיגיע בהמשך", הוסיף המאמן, "אנחנו ממשיכים לעבוד בכל יום כדי להפוך את הקבוצה הזו לחזקה יותר בכל פעם שאנחנו פוגשים יריבה חדשה. זה תמיד טוב לראות דברים שונים כמאמן ואיזה שחקנים יכולים להתאים לשיטה כדי לשחק מול קבוצה כזו. יהיה מעניין ואנחנו מצפים לזה".

על השאלה האם היכולת ממשחק הגומלין מול פטרוקוב תספיק מחר אמר: "נצטרך להיות הרבה יותר טובים. נכון שהיו לנו הזדמנויות, יכולנו להוביל 0:3 במחצית, אבל אני חוזר על זה שאנחנו צריכים להיות יותר חדים מול השער, לא רק החלוצים, כל הקבוצה. לא חשבתי שאנחנו בבעיה בשבוע שעבר אבל יש דברים שהיינו יכולים לעשות טוב יותר, להיות יותר אינטנסיביים וצריך לשנות את הלך הרוח הזה. כשאתה מוביל 0:3 אתה עדיין צריך להאמין שאתה או בפיגור או ב-0:0, להיות קילר. בשבוע שעבר זה הרגיש כאילו השחקנים מאמינים שזה קל מדי ואסור לחשוב ככה לעולם".

על כך שמכבי קיימה את האימון המסכם שלה בקריית שלום ולא בקפריסין אמר קין: "קורה לפני משחקים שאנחנו מתאמנים פה ומשחקים באיצטדיון למחרת. זה לא שונה, עשיתי את זה כ-20 שנים. אני מעדיף להתאמן פה כדי שנוכל לעבוד טוב, באיצטדיונים יש הרבה אנשים שמסתכלים. המגרש הוא מגרש, זה לא משנה. נלך לראות את המגרש היום כשנגיע לשם, להרגיש קצת את הסביבה, אבל אני חושב שזה חשוב שנעבוד פה, בחוץ יש יותר מדי אנשים ואתה לא רוצה להסגיר דברים".

על המאבק מול יריבה שאוהבת להחזיק בכדור אמר האירי: "אנחנו יודעים בדיוק מה מחכה לנו. קבוצה שאוהבת להחזיק בכדור. אנחנו מכירים את החולשות והחוזקות שלהם ונצטרך לנצל את זה, להיות חכמים בדרך בה אנחנו מגינים. אנחנו נשחק כמובן בדרך שבה אנחנו רוצים לשחק, בדרך שבה אני רוצה שנשחק, עם הכדורגל שאני רוצה. צריך להיות זהירים, אבל גם להסתכל על עצמנו ולראות מה אנחנו רוצים לעשות".

לסיום נשאל על המצב בשוק ההעברות וסיפר: "עדיין יש עוד כמה שבועות. יש הרבה קבוצות מאחורי הקלעים והרבה עבודה גדולה שאנשים עושים. אני צריך להתמקד במה שש לי כאן ולנסות להוציא את המיטב מזה. אם משהו ישתנה אני בטוח שאתם תהיו הראשונים לדעת".