המסע האירופי של מכבי יגיע ביום רביעי הקרוב (20:00) לפרק חדש כאשר הצהובים יתארחו אצל א.א.ק לרנקה הקפריסאית במשחק הראשון של סיבוב המוקדמות השלישי של הקונפרנס ליג. רגע לפני שהמפגש הכפול ייצא לדרך הגיע הזמן להכיר קצת יותר לעומק את היריבה. 

ההישג בעונה שעברה: שמינית גמר הקונפרנס ליג 

לרנקה הגיעה למוקדמות הקונפרנס ליג לאחר שאת העונה האחרונה סיימה במקום השלישי בליגה הקפריסאית במרחק 8 נקודות מהאלופה אריס לימאסול. העונה היא הספיקה לשחק בסיבוב השני מול טורפדו ז'ודינו מבלארוס ועברה לשלב הנוכחי לאחר ניצחון 3:4 בסיכום שני המשחקים.

העובדה המעניינת קצת יותר על היריבה הבאה שלנו היא העונה האירופית המוצלחת שחוותה אשתקד. לרנקה הודחה בסיבוב השני של מוק' ליגת האלופות, אך המשיכה לקמפיין מוצלח בליגה האירופית וסיימה את שלב הבתים במקום השלישי, תוך שהיא מקדימה את דינמו קייב. לאחר מכן נשרה לשלב הנוקאאוט של הקונפרנס ליג בו הצליחה לעבור יריבה אוקראינית נוספת – דניפרו. הקפריסאים נעצרו רק בשלב שמינית הגמר כשהודחו על ידי ווסטהאם, שהמשיכה כידוע עד לזכייה במפעל. 

לרנקה מול ווסטהאם בעונה שעברה. צילום: AEK Larnaca Facebook ()

מכבי תתארח במשחק הקרוב באיצטדיון א.א.ק ארנה (ע"ש גאורגיוס קראפטאקיס) בעיר לרנקה. מדובר במגרש חדש שנחנך ב-2016 ומכיל כ-8,000 מקומות. בנוסף לא.א.ק, גם נבחרת קפריסין נוהגת לארח את מרבית משחקיה באיצטדיון זה. 

הליגיון הספרדי

מבחינה מקצועית א.א.ק הוא מועדון שכרגע מושפע מאוד מהכדורגל הספרדי, וזה מתחיל כבר בעמדת המאמן – חוסה לואיס אולטרה. המאמן בן ה-54 מונה לתפקיד ביוני 2022 ונכנס כעת לעונתו השנייה במועדון. לרנקה הוא המועדון הראשון בקריירה של אולטרה מחוץ לספרד לאחר כ-20 שנים בהן אימן בין השאר קבוצות כמו טנריפה, גרנאדה, אלמריה, ראסינג סנטאנדר ועוד.

תחת אולטרה המערך של א.א.ק משתנה לא פעם בהתאם לזהות היריבה, כאשר מבט על העונה שעברה מגלה כי במרבית המשחקים העדיף המאמן להציב את שחקנים במערך של 1-3-2-4 או 3-3-4. למרות זאת במשחקים אחרים, כולל צמד המשחקים מול טורפדו ז'ודינו בסיבוב הקודם, עלתה הקבוצה במערך של שני חלוצי 9 אמיתיים, שני שחקני כנף ושני קשרים אחוריים בקו אחד.  

אולטרה. צילום: AEK Larnaca Facebook ()

כמו אצל קבוצות רבות בקפריסין גם הסגל של לרנקה עמוס במספר רב של שחקנים זרים, כאשר השחקנים המקומיים נדחקים בדרך כלל לספסל. לדוגמה: במשחק הגומלין מול ז'ודינו הופיעו בהרכב 11 זרים ובמשחק הראשון 9. וכמו על הקווים, גם בסגל הדרכון השולט הוא הספרדי עם 5 נציגים למדינה מחצי האי האיברי ועוד זרים נוספים שהגיעו לקבוצה בעיקר מהליגה השנייה בספרד. זו גם ההזדמנות לספר כי זר שדווקא עזב הקיץ את המועדון הוא עמרי אלטמן, שהיה סגן מלך השערים של הקבוצה בעונה האחרונה עם 8 שערי ליגה. 

לפחות מבחינה היסטורית מי שנחשב לסמל של הקבוצה הוא הקשר ההתקפי המקדוני איבן טריקובסקי (בן 36), שמשחק בלרנקה מ-2016, משמש גם כקפטן ובעונה האחרונה היה מלך השערים שלה עם 11 שערי ליגה. למרות זאת, העונה הוא פתח עד כה רק על הספסל, כאשר מאמנו העדיף כאמור לעלות עם שני חלוצים, רפא לופס הפורטוגלי ופראן סול (31) הספרדי. האחרון הוא שחקן מוכר יחסית שהגיע לאחרונה מדינמו קייב בהעברה חופשית אחרי מספר עונות בהן שיחק כמושאל במולדתו. שיא הקריירה שלו התרחש ב-2016-2018 כאשר בקרוב ל-80 משחקים כבש 39 שערים במדי ווילם 2 מהליגה הראשונה בהולנד. 

סול. צילום: AEK Larnaca Facebook ()

ומה קורה מאחורי החלוצים? שחקן בעל רזומה מרשים במיוחד הוא הבלם הסרבי הוותיק (35) ננאד טומוביץ', שזכור מימיו בפיורנטינה באמצע העשור הקודם. במרכז השדה כדאי לשים לקשר הספרדי פרה פונס (30), שהגיע בתחילת העונה שעברה בהעברה חופשית מאלאבס. חובבי הכדורגל הספרדי יזכרו אולי גם את השם יאגו הררין, השוער בן ה-35 שחתם הקיץ בקבוצה, והתפרסם בעיקר בימיו באתלטיק בילבאו. למרות זאת, קיים סימן שאלה לגבי עמדה זו אחרי שבשני המשחקים האחרונים פתחו שני שוערים שונים – יואקים טומפאס הקפריסאי וקנאן פיריץ' הבוסני.