שני משחקים בלבד מפרידים בין מכבי להעפלה לשלב הבתים של פלייאוף הקונפרנס ליג. מי שתנסה למנוע מאיתנו את ההישג היא צליה מסלובניה ורגע לפני המשחק הראשון בבלומפילד (חמישי, 20:00) הגיע הזמן להכיר לעומק את היריבה שלנו בפלייאוף. 

עונת שיא באירופה, פתיחה טובה בליגה

צליה הגיעה למוקדמות הקונפרנס ליג לאחר שאת העונה האחרונה סיימה במקום השני בליגה הסלובנית, במרחק של 6 נקודות מהאלופה אולימפיה לובליאנה. מדובר בעונה הטובה ביותר של המועדון מאז הזכייה היחידה בתולדותיו באליפות ב-2019/20

בכל הקשור לזירה הבינלאומית, העלייה לפלייאוף העונה היא למעשה הישג השיא של צליה באירופה. הסלובנים הגיעו למעמד אחרי שבסיבוב השני הצליחו לעבור את ויטוריה גימראייש מפורטוגל עם ניצחון בפנדלים לאחר 4:4 בסיכום שני המשחקים ובסיבוב השלישי דילגו די בקלילות מעל נמאן גרודנו מבלארוס עם 0:1 ביתי ו-1:4 בגומלין בחוץ.

Photo: NK Celje Facebook ()

בנוסף, צליה כבר פתחה את הליגה בסלובניה ועד למפגש מול מכבי הספיקה לקיים 4 משחקים, צברה 10 נקודות ומדורגת במקום הראשון. מעניין לגלות שהגרלת לוח המשחקים זימנה לצליה משחק יוקרתי מול האלופה לובליאנה בדיוק בין צמד המשחקים מול מכבי (27/08).

ובחזרה לפלייאוף בקונפרנס. המשחק הראשון ייערך כידוע בבלומפילד, אך זו ההזדמנות לספר שצליה לא תארח את הגומלין במגרשה הביתי בעיר צליה, אלא תיאלץ לנדוד ללובליאנה ותשחק מול מכבי באיצטדיון סטוז'יצה (Stožice) בבירת סלובניה. האיצטדיון שמכיל כ-16,000 מקומות הוא הגדול ביותר במדינה ומשמש גם את הנבחרת הלאומית במרבית משחקיה הביתיים.

איצטדיון סטוז'יצה. צילום: NK Celje Facebook ()

על הקווים: החבר של רובי קין מליברפול

כמו במקרה של מכבי ורובי קין, גם אצל צליה אפשר למצוא שם גדול על הקוווים בדמות המאמן אלברט ריירה. שחקן העבר הספרדי (41) היה דמות מוכרת עבור חובבי הכדורגל העולמי לפני כעשור וחצי וזכור בעיקר מקדנציות בליברפול, במדיה שיחק ב-2008/09 לצד קין, אספניול וגם מ-16 הופעותיו בנבחרת ספרד. 

לתפקידו הנוכחי הוא הגיע הקיץ לאחר שבעונה שעברה הוביל דווקא את האלופה מלובליאנה לדאבל. אלא שלמרות ההישג חוזהו לא הוארך ובתחילת העונה הוא מונה כאמור למאמן צליה. תחת ריירה הקבוצה התבססה עד כה בעיקר על מערכים שכללו חלוץ אחד: 1-4-1-4 ו-1-3-2-4. 

ריירה. צילום: NK Celje Facebook ()

רגע לפני מכבי: החלוץ הבכיר נמכר ל-Serie A

החדשות החמות מצליה נוגעות בדיוק לעמדת החלוץ הבודד, אותה אייש במרבית המשחקים המשמעותיים העונה הניגרי צ'וקווביקם איקוואמסי. אלא שממש לפני מספר ימים הושלמה עסקת העברתו לסלרנטינה מהליגה הראשונה באיטליה והוא כמובן לא יעמוד לרשות היריבה במשחקים מול מכבי. 

בהיעדרו של איקוואמסי, השחקן הבולט ביותר בחלק ההתקפי של צליה צפוי להיות הקיצוני הסלובני אליושה מאטקו, שהיה מלך השערים של הקבוצה אשתקד עם 14 כיבושים בליגה. מלך הבישולים בעונה האחרונה היה דניס פופוביץ' (8 בישולים) אך תחת ריירה הוא משמש בינתיים בעיקר כמחליף.

שחקן נוסף שצפוי להיות משמעותי עבור הסלובנים הוא הקשר ההתקפי לוקה בובצ'אנץ בן ה-30. מדובר בשחקן שהגיע באמצע העונה שעברה מקבוצת מורה, בה רשם מאזן יפה של 56 שערים ב-185 משחקים. 

מאטקו מול גימראייש. צילום: NK Celje Facebook ()