מכבי תעלה בקרוב (חמישי, 20:00) למשחק הראשון מול צליה בשלב הפלייאוף של הקונפרנס ליג. יממה לפני המפגש בבלומפילד, המאמן רובי קין דיבר הערב במסיבת עיתונאים לקראת המשימה שמצפה לצהובים. 

מתחממים לקראת הפלייאוף:

על המפגש הקרוב מול צליה אמר קין בתחילת דבריו: "זה חשוב מאוד למועדון, זה יהיה המבחן הכי קשה שהיה לנו עד כה. הם קבוצה טובה מאוד, ראינו סרטונים שלהם, אני מכיר את המנג'ר שלהם טוב מאוד, אני יודע איזה בחור הוא, איזה מאמן וכמה הוא טוב. יהיה נחמד לראות אותו, שיחקנו ביחד בליברפול. זה יהיה מבחן כי תמיד כשאתה מגיע למצב כמו פלייאוף זה אף פעם לא קל, זה יהיה קשה אבל זה משחק שאנחנו מצפים לו. נשחק בבית לעיניי האוהדים שלנו, שהיו נהדרים בשבוע שעבר, ואנחנו מצפים לאווירה מדהימה גם מחר".

כשנשאל כיצד הוא מצפה ממאמן היריבה אלברט ריירה להעמיד את קבוצתו מחר ענה: "הוא בתפקיד רק תקופה קצרה, במצב דומה לשלי. אני חושב שאני בתפקיד קצת יותר ממנו, אבל לוקח זמן להבין מה הדרך הכי טובה עבורך. אני לא יודע מה הוא יעשה מחר, יש לנו רעיונות ותוכניות, לא היינו עושים את עבודתנו אם לא היינו עושים זאת. כפי שאמרתי, זה יהיה משחק קשה מאוד. אלה שני משחקים משמעותיים לשני המועדונים. אני מכיר את אלברט טוב מאוד, כמה תשוקה יש לנו למשחק. יהיה נחמד לראות אותו אבל אנחנו מקצוענים ושתי הקבוצות ינסו לנצח את המשחק".

לאחר מכן נשאל על הסיטואציה סביב דניאל פרץ ואמר: "ברור שיש הרבה דיבורים, אבל שוב, כמו שאמרתי בעבר, כל עוד שחקן נמצא כאן, עד שהוא עוזב, הוא שחקן מכבי. דניאל פה, הוא מתאמן, ומה שאני חייב לספר זה כמה מקצוען הוא. הייתי במצב הזה, אני יודע איך זה, אני מבין את התחושות, אבל כשאתה במצב כזה הכי חשוב הוא כמה אתה חזק מנטלית עבור הקבוצה שלך. זה משחק קבוצתי, אתה חייב להופיע עבור הקבוצה שלך והקהל שלך, כי אתה שחקן פה עד שמישהו אומר לך משהו אחר".

בהמשך נשאל קין גם על רועי משפתי ואמר: "לכל אחד יש סיכוי לשחק. אתה שואל בהנחה שדניאל עזב, אבל דניאל עדיין כאן. האם רועי יוכל לקבל הזדמנות? כמובן. אין לנו שחקנים רק כדי שיהיו פה ואנחנו עושים להם טובה. הם פה כי הם שחקנים טובים ורועי הוא שוער טוב".

על היכולת של הקבוצה אמר המאמן: "אני מבין שכולם רוצים לנצח אבל המציאות היא שהמועדון הזה לא עשה את זה בשנים האחרונות. אז זה תלוי בי, בצוות ובשחקנים שנשנה זאת, קודם את המנטליות והלך הרוח. של כל שחקן, של כולם. יש לנו אחריות לאוהדים – לתת להם משהו, לבוא בכל שבוע ולהנות לראות את מכבי משחקת. כולנו פה כדי לנצח, אבל זה לא קרה במשך כמה שנים, אנחנו צריכים לשנות את דרך המחשבה ואת המנטליות".

על הפעילות בחלון ההעברות סיפר קין: "אנחנו עושים עבודה מאחורי הקלעים כקבוצה, כצוות, המועדון עצמו. ברור שאנחנו עובדים על דברים. כשהחלון פתוח יש אנשים שרוצים להישאר, לעזוב. זה כדורגל. אני רגוע מאוד, אני לא ממהר להביא מישהו אלא אם הוא באמת יועיל למועדון, וגם רוצה להביא את האישיות המתאימה. לתת לאוהדים האלה משהו שלא היה להם לפני".