מכבי תתייצב מחר (חמישי, 19:45) בפני אחד המשחקים המסקרנים ביותר שלה עד כה העונה. הצהובים יתארחו אצל גנט במסגרת המחזור השני של שלב הבתים בקונפרנס ליג ורגע לפני הגיע הזמן להכיר לעומק את היריבה הבלגית, ששובצה לבית מהדרג הראשון בהגרלה.

הדרך לשלב הבתים
גנט הגיעה למוקדמות הקונפרנס ליג לאחר שאת העונה האחרונה סיימה במקום ה-5 בליגה הבלגית. היא העפילה לשלב הבתים לאחר שהחלה את דרכה בסיבוב המוקדמות השני ועברה את ז'ילינה מסלובקיה (3:10 בסיכום), פוגון שצ'ין מפולין (2:6 בסיכום, כולל 0:5 במשחק הראשון בבלגיה) ובשלב הפלייאוף את אפואל ניקוסיה הקפריסאית (1:4 בסיכום). את המחזור הראשון של שלב הבתים סיימה גנט ב-1:1 בחוץ מול זוריה האוקראינית.

פתיחת העונה בליגה
בכל הקשור לזירה המקומית, הליגה הבלגית נפתחה כבר בסוף יולי ועד כה הספיקה גנט לשחק ב-9 מחזורים. רגע לפני המפגש מול מכבי היא מדורגת במקום השני אך יחד עם זאת לאחרונה חלה נסיגה בתוצאות. אחרי פתיחת עונה מרשימה היא סיימה בתיקו את 3 מ-4 משחקי הליגה האחרונים שלה ו-4 מ-5 משחקיה האחרונים בכל המסגרות. 

הבלגים יארחו את מכבי באיצטדיון Ghelamco Arena בעיר גנט. מדובר באחד האיצטדיונים החדישים בבלגיה, שנחנך לפני כעשור (2013) ומכיל כ-20,000 מקומות. 

צפו ל-3 בלמים
מאמן הקבוצה הוא היין ואנהזברוק (בן 59), שמשמש בתפקיד מאז 2020 (קדנציה שניה במועדון) ועבד במשך כל הקריירה בכדורגל הבלגי.

תחת ואנהזנברוק, למכבי מצפה יריבה שנוהגת לשחק בדרך כלל עם מערך של 3 בלמים ו-2 חלוצים, כזה שמזכיר את השיטה בה שיחקו הצהובים במהלך שלבים נרחבים של העונה שעברה.

צילום: KAA Gent Facebook ()

הסגל: החברים של גנדלמן
כמובן שהשם המוכר ביותר בגנט הוא הישראלי עמרי גנדלמן, שהגיע הקיץ למועדון לאחר הקמפיין המוצלח עם הנבחרת הצעירה של ישראל ביורו.

אלא שעם כל הכבוד לגנדלמן, מי שנחשב לשם הגדול ביותר בגנט הוא החלוץ הניגרי הצעיר (21) גיפט אורבן, שנמצא בפנקסים של לא מעט סקאוטים מקבוצות צמרת באירופה. למרות זאת, לאחרונה אורבן סופסל בחלק מהמשחקים ומעניין יהיה לראות האם יקבל את המקום בחוד במפגש מול מכבי.

שחקן מפתח נוסף בחלק הקדמי הוא החלוץ הוגו קויפרס, אך ערב המשחק המאמן ואנהזברוק אישר כי הוא פצוע ויחמיץ את ההתמודדות. בהיעדרו, צפוי לקבל את המקום בהתקפה, יתכן שלצד אורבן, החלוץ טאריק טיסודאלי שמשתייך לסגל נבחרת מרוקו. הבלם הניגרי ג'ורדן טורונריגה הוא השם הבולט בהגנה של גנט והוא צפוי לשתף פעולה עם שני הבלמים הנוספים איסמעיל קאנדוס המרוקני וטסיושי וואטנאבה היפני.

אורבן. צילום: KAA Gent Facebook ()