מכבי תפגוש ממש בקרוב את באצ'קה טופולה במאבק על הכרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית. רצה הגורל והקבוצה הסרבית היא הקבוצה אותה אימן ז'ארקו לאזטיץ' לפני שמונה למאמן מכבי כך שהוא בוודאי מכיר אותה – וכעת הגיע הזמן שגם אנחנו נצלול להיכרות קצת יותר מעמיקה עם היריבה הקרובה. 

תחת לאזטיץ', ששימש כמאמן באצ'קה מ-2021 עד הקיץ הנוכחי, הקבוצה עשתה קפיצת מדרגה משמעותית כשסיימה את עונת 2022/23 כסגנית אלופת סרביה ואת העונה האחרונה במקום השלישי, המקנה העפלה אוטומטית לפלייאוף הליגה האירופית. 

צילום: FK TSC Facebook ()

למרות שההיסטוריה של המועדון במפעלים האירופים החלה רק לפני כ-4 שנים, לקבוצה הנוכחית של באצ'קה יש ניסיון אירופי. בעונה שעברה היא שיחקה בשלב הבתים של הליגה האירופית וסיימה במקום הרביעי בבית שכלל את ווסטהאם, פרייבורג ואולימפיאקוס.

בכל הקשור לעונה הנוכחית, הסרבים כבר הספיקו לקיים 5 משחקי ליגה ולפני המפגש מול מכבי מאזנם עומד על 2 ניצחונות, תיקו ו-2 הפסדים. כמו מכבי, גם משחקה של באצ'קה בליגה מול הכוכב האדום, שהיה אמור להתקיים בסוף השבוע של ה-24/08,  נדחה.

המחליף של לאזטיץ' ושחקני המפתח

מי שהחליף את לאזטיץ' בתפקיד המאמן הוא דיאן קלאפוריץ'. הקרואטי בן ה-52 החל את קריירת האימון שלו ב-2009 אך פרט מעניין לגביו מגלה כי בניגוד למרבית המאמנים בעולם הכדורגל, הוא דווקא לא עשה קריירה כשחקן. הישג השיא בקריירה שלו עד כה הוא זכייה עם לגיה ורשה בדאבל בפולין בעונת 2017/18.

צילום: FK TSC Facebook ()

תחת קלאפוריץ' הסרבים משחקים לרוב במערך של 1-4-1-4 עם קשר אחורי אחד. לפחות על הנייר שניים מהשמות המשמעותיים של הקבוצה הם שני שחקני הכנף שלה. הראשון הוא אלכסנדר צ'ירקוביץ' בן ה-22, שהגיע לבאצ'קה מקירילה סובטוב הרוסית, והיה בעונה שעברה מלך השערים של הקבוצה עם 14 שערים בכל המסגרות. קיצוני משמעותי נוסף הוא מילוש פאנטוביץ' (21) שתרם אשתקד 12 שערים ו-9 בישולים.

שם מעניין בעמדת החלוץ הוא מרקו לאזטיץ' – האחיין של מאמן מכבי ז'ארקו – שהגיע לבאצ'קה בהשאלה ממילאן. לאזטיץ' בן ה-20 החל את העונה בהרכב, אך במשחקים האחרונים מי שפתח לרוב כחלוץ הוא פטר סטאניץ'. 

שחקן משמעותי במרכז השדה הוא הבוסני איפט דיאקובאץ שמשמש בדרך כלל גם כפנדליסט של באצ'קה. מהעבר השני אבידה משמעותית יחסית היא הבלם הבכיר נמניה סטואיץ' שנמכר לאחרונה לכוכב האדום בלגרד. בהיעדרו ישנה כרגע תחלופה בעמדה זו בין מספר שחקנים כאשר נראה שבבאצ'קה עדיין מנסים למצוא את השילוב הטוב ביותר עבורם למרכז ההגנה. 

צילום: FK TSC Facebook ()