מכבי תמשיך את דרכה באירופה במוקדמות הליגה האירופית והיריבה שזימנה לנו הגרלת הסיבוב השלישי היא פוניבז' הליטאית. רגע לפני המשחק הראשון שייערך בוילנה, בית המדינה הבלטית, הגיע הזמן להכיר טוב יותר את היריבה שמצפה לאלופה. 

אלופה במשבר

פוניבז' החלה את העונה במוקדמות ליגת האלופות לאחר שבעונה שעברה זכתה באליפות היסטורית בליטא, שהיתה הראשונה בתולדותיה.  כתוצאה מכך היא החלה את העונה במוקדמות ליגת האלופות ופתחה עם ניצחון 1:4 בסיכום שני משחקים על HJK הלסינקי בסיבוב ה-1. לאחר מכן נכנעו הליטאים 7:1 ליגילוניה ביאליסטוק בסיבוב השני ובכך נשרו למוקדמות הליגה האירופית ולמפגש מול מכבי. 

בוידאו: תקציר המשחק השני של פוניבז' מול ביאליסטוק

בזירה המקומית העונה הנוכחית, שהחלה כבר בחודש מרץ, נראית הרבה פחות מבחינת פוניבז'. אחרי 23 מחזורים האלופה מדורגת במקום האחרון מתוך 10 הקבוצות המשתתפות. המאזן שלה הוא 11 הפסדים, 7 תוצאות תיקו ו-5 ניצחונות.

דשא סינטטי בווילנה

פוניבז' היא העיר החמישית בגודלה בליטא, אך את המשחק הביתי שלה מול מכבי הקבוצה תארח מחוץ לביתה – בבירה וילנה באיצטדיון LFF. מדובר במתקן צנוע המכיל כ-5,000 מקומות ישיבה והפרט המעניין ביותר לגביו הוא שמדובר במשטח סינטטי ולא בדשא רגיל. 

צילום: FK Panevėžys Facebook ()

מאמן הקבוצה הוא הבלגי בן ה-51 סטין ורבן שמונה לתפקיד בחודש מאי האחרון. בעברו יש שתי הופעות כשחקן בנבחרת הלאומית של מולדתו ואת קריירה האימון שלו עשה בעיקר בבלגיה ובהולנד. תחת ורבן פוניבז' משחק לרוב במערך שנע סביב ה-3-3-4 כאשר לעיתים מדובר בשיטה של קשר אחורי אחד ולעיתים בשני קשרים אחוריים מאחורי 'מספר 10'. 

18 זרים בסגל

מתוך 27 שחקני הסגל של פוניבז' לא פחות מ-18 (!) הם זרים שמגיעים מחוץ לליטא. אחד מהם הוא החלוץ מניקרגואה אריאגנר סמית'. מדובר במי שהיה מלך השערים של הקבוצה בעונה שעברה אלא שהוא סובל מפציעה ארוכה מאז נובמבר שהשפיעה על יכולת הקבוצה כולה. סמית' יפספס כמובן גם את המשחק מול מכבי.

בהיעדרו החלוץ המוביל של הקבוצה הוא נואל אמבו הקונגולזי-אנגלי, שכבש העונה 4 שערים ובישל 3. עוד שחקני מפתח בחלק הקדמי של הליטאים הם הקיצוני המקומי ארנסטס וליוליס והקשרים ההתקפיים לוקאס דה וגה ופדריקו פלאסיוס. 

לינאס קלימביצ'יוס (35) וקספרס דוברה (33) הם שני הבלמים הוותיקים של הקבוצה, כאשר במרכז השדה מתופקד קשר מנוסה נוסף – ניקולס גורובסוב (34) האיטלקי-ארגנטיני. 

צילום: FK Panevėžys Facebook ()