פריויו

מכבי המשיכה הערב (שלישי) את המסע האירופי שלה כשהתארחה אצל פוניבז' הליטאית למשחק הראשון מבין שניים במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית.

צפו בתקציר:

הצהובים הגיעו למשחק שנערך באיצטדיון LFF בווילנה לאחר ההדחה מול סטיאווה בוקרשט במוקדמות ליגת האלופות. מנגד, גם היריבה סיימה את דרכה במוקדמות הצ'מפיונס לאחר הפסד ליגילוניה מפולין. המאמן ז'ארקו לאזטיץ' בחר לבצע מספר שינויים בהרכב שלו כאשר מי שקיבלו את הקרדיט היו שחקני הרכש שגיב יחזקאל והישאם לאיוס, כאשר דור תורג'מן, ששב ממשחקי הנבחרת האולימפית, פתח גם הוא בחלק הקדמי.

ההרכב המלא: רועי משפתי, עידן נחמיאס, רז שלמה, טייריס אסנטה, אופיר דוידזאדה (רוי רביבו 77), יוריס ואן אובריים, דור פרץ (עידו שחר 77), גבי קניקובסקי, שגיב יחזקאל (ערן זהבי 77), הישאם לאיוס (אושר דוידה 64) ודור תורג’מן.

מחצית ראשונה

מכבי פתחה מצוין את המשחק וכבר בדקה ה-3 הצליחה לעלות על הלוח. התקפה שהחלה עם לאיוס בצד שמאל, נמשכה עם רוחב למרכז, השתלטות של יחזקאל שהעביר לפרץ שבעט מ-16 מטרים למשקוף ופנימה. 0:1 למכבי. הצהובים המשיכו להיראות טוב ובדקה ה-10 כבשו את השני. הפעם נחמיאס שלח את פרץ מימין, הקשר העביר רוחב מצוין ודור תורג'מן דחק מקרוב לרשת. 0:2 למכבי. 

האלופה חיפשה שערים נוספים ובדקה ה-27 כמעט מצאה אחרי שלאיוס נשלח לעומק, מצא את תורג'מן במצב קורץ אבל הבעיטה של החלוץ מ-12 מטרים הלכה לידיים של השוער. בדקות הבאות קצב המשחק ירד כאשר הצהובים הורידו הילוך ולא ייצרו מצבים נוספים עד לשריקת הסיום של המחצית.

מחצית שנייה

ההזדמנות הראשונה של מכבי בחצי השנייה היתה שייכת ליחזקאל, שבדקה ה-50 פרץ מימין למרכז וירה כדור חזק שחלף מעל המשקוף. בדקה ה-60 פוניבז' הגיעה להזדמנות די נדירה אחרי שכדור חופשי שעלה לרחבה מצא את הראש של הבלם קלימבצ'יוס אבל הוא נגח מחוץ למסגרת. 

בדקה ה-64 מכבי ייצרה מצב מכדור נייח לאחר שקרן חדה של קניקובסקי הציב את פרץ בעמדה טובה בתוך הרחבה אבל הנגיחה שלו הלכה החוצה. בדקה ה-70 הליטאים הצליחו לצמק אחרי שגוסאיס חטף כדור בצד ימין, התקדם לתוך הרחבה והקפיץ מעל משפתי לרשת. 1:2. 

מכבי ניסתה להגיב מהר ובדקה ה-73 יחזקאל עבר שני שחקנים באגף שמאל ובעט מזווית אלכסונית לידיים של השוער. 2 דקות לאחר מכן תורג'מן הכניס כדור נפלא לקניקובסקי שניצב באחד על אחד מול השוער אבל האחרון הדף ומנע שער. בתוך תוספת הזמן הליטאים קיבלו הזדמנות אחרונה לשיוויון אחרי שבאנטה בעט מ-8 מטרים אבל משפתי הדף טוב. 1:2 למכבי בסיום.