פריויו

מכבי פתחה הערב (חמישי) את הופעותיה בשלב הליגה של הליגה האירופית כשהתארחה אצל ספורטינג בראגה למשחק במסגרת המחזור הראשון של המפעל היוקרתי.

מבחינת הצהובים היה מדובר בהופעה ראשונה במפעל, שעבר העונה מתיחת פנים ושינוי שיטת משחקים, מאז עונת 2020/21, אז העפילה הקבוצה לשלב 32 האחרונות. 

האלופה הישראלית הגיעה למשחק שנערך באיצטדיון העירוני בבראגה לאחר הניצחון על מ.ס אשדוד בליגה ביום ראשון האחרון ובעיצומו של רצף משחקים צפוף. המאמן ז'ארקו לאזטיץ' בחר שוב לרענן את ההרכב שלו עם מספר שינויים, כאשר אלעד מדמון קיבל את הקרדיט בחלק הקדמי ואילו רז שלמה ואופיר דוידזאדה חזרו לחוליה האחורית.

ההרכב המלא: רועי משפתי, טייריס אסאנטה, נמניה סטואיץ’, רז שלמה, אופיר דוידזאדה, איסוף סיסוקו, גבי קניקובסקי, דור פרץ, אלעד מדמון, אושר דוידה ודור תורג’מן.

מחצית ראשונה

המשחק נפתח עם ניסיונות של שתי הקבוצות לחפש שערים מהירים ובדקה ה-3 פרץ גם רשם איום ראשון על השער. מהעבר השני הורטה שלח שתי בעיטות משלו ובדקה ה-11 גם מדמון הגיע למצב ברחבה אבל הבעיטה שלו הלכה החוצה. שחקני מכבי המשיכו להיראות מצוין ובדקה ה-18 היו קרובים מאוד לכיבוש עם בעיטה של תורג'מן מ-12 מטרים שפגעה בשחקן הגנה בדרך לשער. דקה לאחר מכן גם סטואיץ' היה יכול לכבוש אבל נגח מ-7 מטרים החוצה. 

הכדור ההתקפי של מכבי נמשך ובדקה ה-30 היא גם הצליחה לעלות ליתרון. מהלך שהחל עם מסירה של סיסוקו נמשך עם עקב אדיר של מדמון לעומק ודור פרץ, שניסה לעבור את השוער, הוכשל ברחבה. אושר דוידה לקח אחריות ונעץ את הפנדל עמוק ברשת של הפורטוגלים. 0:1 למכבי. לקראת סיום המחצית בראגה העלתה הילוך והחלה ללחוץ על השער של האורחת, אבל הסיומת של האחים הורטה, אנדרה וריקרדו, לא היתה מספיק טובה ובעיטות שלהם ממצבים קורצים המשיכו החוצה. 

מחצית שנייה

המאמן הפורטוגלי ביצע 3 חילופים בפתיחת המחצית השנייה וגם העיר את הקבוצה שלו שניסתה להשיג שיוויון. בדקה ה-54 משפתי הציל שער לאחר נגיחה מטווח קרוב ומיד לאחר מכן ברומה היה יכול לאזן אבל בעט החוצה מול שער ריק. בדקה ה-57 אנדרה הורטה שוב איים עם בעיטה ממרחק – אבל שוב משפתי היה במקום. 

מכבי נראיתה די עייפה בדקות הבאות ובדקה ה-66 לאזטיץ' ריענן את השורות עם חילוף כאשר מדמון פינה מקום להנרי אדו באגף שמאל. 3 דקות לאחר מכן גומס ניסה לסכן עם בעיטה מ-20 מטרים אבל לא מצא את המסגרת. 

ככל שהתקדם הדקות בראגה שלחה יותר ויותר שחקנים קדימה כאשר מכבי ניסתה לצאת למתפרצות מהירות ולתפוס את ההגנה הפורטוגלית לא מוכנה. בדקה ה-77 מכבי ביצעה חילוף נוסף כאשר הפעם לאיוס ופטאצ'י נכנסו במקום תורג'מן ודוידה שאיבדו כוחות. בדקה ה-81 הצהובים גם קיבלו הזדמנות גדולה לגמור את המשחק אחרי שלאיוס חדר לרחבה ומצא את פרץ במרכז אבל הכדור שלו זיעזע את המשקוף. בדקה ה-88 הלחץ הפורטוגלי עשה את שלו ובראגה השיגה שיוויון. פרננדס הוריד בראש לרוחב השער, ברומה הקדים את סטואיץ' ודחק מקרוב לרשת. 1:1. 

בתוך תוספת הזמן של המשחק בראגה הצליחה לבצע מהפך אחרי החלטה שנויה במחלוקת של השופטים. ה-VAR זיהה נגיעת יד של רז שלמה ברחבה ולאחר בדיקה במסך השופט מאטיי יוג סימן על הנקודה הלבנה. ברומה לקח את הבעיטה וקבע 1:2 לבראגה.

בתוך תוספת הזמן מכבי גם איבדה את גבי קניקובסקי וטייריס אסנטה שהורחקו תוך שניות לאחר שהשופט החליט להוציא להם כרטיסים צהובים שניים. 1:2 לבראגה בסיום.