אבא היה אדם שמח, אי אפשר היה לפספס את החיוך שהיה מרוח לו על הפנים, שהאיר באור גדול כל מקום אשר דרך בו. הוא היה איש של חסד, צניעות וענווה, אפשר להגיד פשוט איש של אנשים.

הוא הסתכל על כולם בגובה העיניים וחשב קודם כל על כולם ורק אחר כך על עצמו. כל חייו דגל בעשייה ולא ישב לרגע. אף פעם לא הבנתי מאיפה היו לו הכוחות לתמרן בין כל כך הרבה דברים ולעשות את הכל עם חיוך וסבלנות בלתי נגמרת. במהלך חייו אבא תרם רבות לקהילה. דוגמא אחת מיני רבות היה כשבחגים ובשבתות היה מחלק ארוחות חמות ולחם למשפחות מעוטות יכולת.

אבא התגייס לצבא ב-6.1.1991 ואת שירותו הסדיר עשה כנשק בבסיס צאלים וחתם קבע בבא״ח הנח״ל.

את כל שירות הקבע העביר בבא״ח במגוון תפקידים בתחום הנשק ותחומים נוספים והיה גם שותף פעיל במלחמות ישראל. בנוסף, במסגרת הצבא לקח תחת חסותו חיילים רבים והיה האמא והאבא של כל החיילים הבודדים ובכלל, ששירתו תחתיו או סופחו אליו. הוא דאג שלא יחסר להם דבר מחוץ לתחומי הצבא בין אם זה יחס חם ואוהב, אוכל, רהיטים לבית ועוד ועוד. 

בשנת 2021 קיבל פרס מפעל חיים מראש אט״ל בצה״ל כאות הוקרה על הנתינה האינסופית שלו לצבא ולמדינה.

ב-7.10 אבא הוקפץ לבא״ח ומאותו יום ועד יומו האחרון לא נח לרגע ועסק בהכנת לוחמים ללחימה בעזה. בחודש האחרון לחייו נסע כל יום לעוטף עזה לתת מענה ללוחמים ובמקרים מסויימים אף נכנס לעזה.

ההיכרות שלו עם מכבי התחילה דרך סבא עמרם זצ״ל שהיה אוהד שרוף של הקבוצה וכך אבא דאג לעשות גם איתנו כשאנחנו דור שלישי לאהבה לדת הצהובה. אני ואבא תמיד דיברנו על מכבי, שמחנו, כאבנו, כעסנו, התלהבנו, חווינו את הכל יחד.

כשהייתי נער אבא הפתיע אותי בבר מצווה ולקח אותי לקריית שלום להצטלם עם כל השחקנים. היינו נוסעים ביחד מדימונה באופן קבוע לשער 11, הדם הצהוב זרם בעורקינו. המשחקים היו ההפוגה שלו מאז המלחמה וזמן האיכות שלנו ביחד. בימים שלפני הפיגוע דיברנו על טיסה לשמינית גמר הקונפרנס ליג כשלבסוף לצערנו זה לא הסתדר.

אבא נשם כדורגל כל חייו ובמקביל לאהבתו למכבי, כשהיה צעיר הצטיין כשחקן בעצמו כששיחק בתפקיד הבלם. אחת התקופות הזכורות כשחקן היה כששיחק בהפועל ירוחם והגיע איתה עד לרבע גמר גביע המדינה ב-1989-1990, שם חלפו בשמינית הגמר על פני הפועל לוד עם ניצחון של 1:7.

אורי מויאל הי״ד, גיבור ישראל נפל בקרב, בפיגוע בבית קמה ב-14.3.2024 מול מחבל בן העוולה שהפתיע אותו מאחור ודקר אותו דקירות רבות. למרות הכל ובצורה בלתי נתפסת הצליח להתגבר עליו ולחסל אותו ובכך הציל חיים רבים.

רנ"ג אורי מויאל ז״ל הי״ד היה בן, בעל, אב, סב ואח. נולד בירוחם למשפחה ברוכת ילדים, עשרה אחים ואחיות, בן לעמרם זצ״ל וסוזן מויאל תבדל״א. נישא לבחירת ליבו עינבל בגיל 20.5, טיפח זוגיות לתפארת במשך 34 שנים ונולדו לו שלושה ילדים – ספיר, לידור ,ליאב – ושני נכדים.