עמית פרידמן נולד ב-20 בפברואר 2005 באור יהודה, בנם של ליאת ואסף פרידמן, אח לרועי הבכור וליובל הצעיר. את דרכו הלימודית עשה בעיר הולדתו, כשסיים את לימודיו בבית הספר היסודי 'שיזף' ובחטיבה העליונה 'יובלים'.

עמית היה ספורטאי בנשמה. הוא שיחק כדורסל במסגרת קבוצת הספורט העירונית ע.ל.ה אור יהודה, וגם השתתף בכיתת הספורט בתיכון 'יובלים'. כמו כן, היה בוגר תנועת הצופים, שבט יהודה, ושימש כמדריך במשך שלוש שנות התיכון, כשהוא מביא איתו את רוח המנהיגות והחברות לכל מקום שאליו הלך.

אהבתו לספורט לא נגמרה במגרש – עמית היה צהוב בנשמה. אוהד מסור של מכבי, גם בכדורגל וגם בכדורסל, ותמיד היה מוקף חברים שאהבו אותו ואהב אותם.

באוגוסט 2023 התגייס עמית לגדוד 932 של חטיבת הנח"ל, ושם הוכיח את עצמו כלוחם אמיץ ונחוש. לאחר שסיים את מסלול הלוחם, יצא לקורס מ"כים, אותו סיים בהצלחה ביולי 2024. גאוותו על שירותו הקרבי הייתה רבה, והוא תמיד היה נכון לתת את כולו למען חבריו ולמען המדינה.

ביום כ"ד באב תשפ"ד, 27 באוגוסט 2024, נפל עמית בקרב בדרום רצועת עזה. מותו הותיר חלל גדול בלב כל מי שהכיר ואהב אותו, אבל החיוך המאיר שלו, ילווה את כולנו תמיד.

יהי זכרו ברוך.