פריויו

מכבי תל אביב חזרה הערב (ראשון) לאיצטדיון בלומפילד ואירחה את עירוני טבריה למשחק במסגרת המחזור ה-5 של ליגת WINNER.

הצהובים הגיעו לאחר ההפסד לבראגה ביום חמישי האחרון בפתיחת הליגה האירופית, אך מנגד גם קיוו להמשיך את המומנטום בליגה ולשמור על המאזן המושלם לאחר 4 ניצחונות בפתיחת העונה.

בעקבות לוח המשחקים העמוס המאמן ז'ארקו לאזטיץ' ביצע רוטציה רחבה בהרכב שלו שכלל שינויים רבים ומתן הזדמנויות לשחקנים רבים שלא שיחקו בליגה האירופית. ההרכב המלא: אופק מליקה, עידן נחמיאס, נמניה סטואיץ’, ניר ביטון (רז שלמה 73), טייריס אסאנטה, יוריס ואן אובריים (איסוף סיסוקו 73), דור פרץ, גבי קניקובסקי, ווסלי פטאצ’י (אושר דוידה 46), הישאם לאיוס וערן זהבי (אלעד מדמון 73). 

מחצית ראשונה

מכבי החזיקה יותר בכדור בדקות הראשונות של המשחק אבל מי שהגיעה למצבים הייתה דווקא טבריה, כשבדקה ה-3 בילנקי נגח מקרוב לאחר קרן אבל מליקה הציל. בדקה ה-9 גם קונסטנטין איים על השער עם בעיטה מתוך הרחבה אבל פיספס את המסגרת. 4 דקות לאחר מכן גם מכבי סיכנה את השער לאחר מצב נייח אבל נגיחה של ניר ביטון הלכה החוצה.

בדקה ה-27 לאיוס ביצע פעולה טובה בצד שמאל וגם הגביה לעבר דור פרץ שהיה בעמדה טובה ברחבה אבל זה פיספס את הראש של הקשר במעט. מכבי המשיכה לחפש את השער ובדקה ה-31 גם מצאה אותו. בעיטה של ערן זהבי נבלמה על ידי ההגנה האורחת אבל הכדור ניתז לעבר נחמיאס שבעט מהאוויר מ-18 מטרים פנימה. 0:1 למכבי. 

האלופה החלה להגביר את הקצב ובדקות הבאות ייצרה עם שני מצבים טובים אבל בעיטה של פטאצ'י חלפה מעל המשקוף ובעיטה נוספת של לאיוס נבלמה אצל שוער טבריה דניאל טננבאום. בתוך תוספת הזמן של המחצית פרץ כמעט כבש לאחר מתפרצת קטלנית של מכבי אבל הצלה גדולה של טננבאום מנעה שער. 

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה לאזטיץ' ביצע חילוף כאשר דוידה החליף את פטאצ'י. בדקה ה-55 אסנטה גם שלח יפה את הקיצוני לעומק, דוידה חדר לרחבה אבל ההגנה הצליחה לעצור אותו רגע לפני הבעיטה לשער. 3 דקות עברו ופרץ ניסה את כוחו עם בבעיטה ממרחק שחמקה ליד הקורה. 

מכבי המשיכה לחפש את השער ובדקה ה-61 לאיוס הגביה מצוין למרכז, דוידה נותר פנוי אבל הנגיחה שלו מטווח קרוב הלכה לידיים של השוער. שתי דקות לאחר מכן טבריה הצליחה לאזן לאחר מצב נייח. כדור קרן שעלה מימין מצא את הראש של שאפסו, שנותר פנוי כ-5 מטרים השער ונגח פנימה. 1:1. 

בדקה ה-81 טבריה יצאה למתפרצת מסוכנת נוספת אבל הפעם מליקה היה במקום והצליח לעצור בעיטה חזקה של בילנקי. 3 דקות לסיום לאזטיץ' ביצע את החילוף האחרון שלו כשמלדה נכנס במקום לאיוס.