פריויו

מכבי תל אביב אירחה הערב (שבת) את מכבי חיפה למשחק במסגרת המחזור ה-7 של ליגת WINNER. המשחק נערך באיצטדיון טדי בירושלים לאחר שמוקדם יותר השבוע הועבר אליו בעקבות הנחיות פיקוד העורף.

מכבי הקדישה את המשחק לציון שנה ל-7.10 ומלחמת 'חרבות ברזל'. על מדי המשחק של שחקני הקבוצה הוטמע פאץ' מיוחד המציין את ה-7.10 ולצידו סמל החטופים עם הכיתוב 'לנצח נזכור'. 110 מושבים ביציע הדרומי של אצטדיון טדי הולבשו בחולצות הנושאות את שמות אוהדי הקבוצה שנרצחו ב-7 באוקטובר או נפלו במלחמה. לפני פתיחת המשחק נערך טקס בו הוקרנו שמות הנרצחים והנופלים בנוסף לקריאה להשבת החטופים מעזה ובהם ששת אוהדי מכבי ת"א: אמילי דמארי, גלי ברמן, זיוי ברמן, איציק אלגרט, עמרי מירן ועומר שם טוב.

מבחינה מקצועית, מכבי הגיעה למשחק לאחר פגרת נבחרות בת כשבועיים אליה יצאה מהמקום הראשון טבלה ופגשה את היריבה שערב המשחק דורגה במקום השני. המאמן ז'ארקו לאזטיץ' קיבל בחזרה את אופיר דוידזאדה ששב מפציעה ופתח בהרכב כאשר גם הנרי אדו קיבל קרדיט ב-11 במקומו של הישאם לאיוס שנותר מחוץ לסגל.

ההרכב המלא של מכבי: רועי משפתי, טייריס אסאנטה, נמניה סטואיץ’, רז שלמה, אופיר דוידזאדה, איסוף סיסוקו, דור פרץ (יוריס ואן אובריים 70), גבי קניקובסקי, אושר דוידה (ווסלי פטאצ'י 82), הנרי אדו (עידו שחר 70) ואלעד מדמון (ערן זהבי 70).

מחצית ראשונה

ההזדמנות הראשונה במשחק היתה שייכת לאורחת עם כדור חופשי מסוכן מ-20 מטרים אבל הבעיטה של סבע פגעה במשקוף והמשיכה החוצה. בדקה ה-14 מכבי ייצרה התקפה מסוכנת ראשונה בסיומה קניקובסקי קיבל את הכדור במצב בעיטה טוב אבל התערבות של ההגנה עצרה אותו. 

בדקה ה-18 שום דבר כבר לא עצר את קניקובסקי. התקפה שהחלה עם אדו בשמאל המשיכה עם רוחב שהורחק, אבל הכדור הגיע לקשר שמפינת הרחבה סובב כדור נפלא לחיבורים הרחוקים ופנימה. 0:1 למכבי. המומנטום הנפלא של מכבי נמשך ובדקה ה-23 הגיע השער השני. הפעם המהלך החל בכדור חופשי שהגביה דוידזאדה, אדו נגח אך השוער הדף אלא שאלעד מדמון הגיע ראשון לריבאונד ודחק מקרוב פנימה. 0:2 למכבי. 

בדקה ה-32 חיפה היתה קרובה לחזור למשחק לאחר חטיפת כדור והגעה של דוד לאחד על אחד מול משפתי אבל יציאה נהדרת של השוער עצרה אותו. 10 דקות לאחר מכן גם מכבי הגיעה למצב טוב לאחר שקניקובסקי, במחצית נפלאה, שלח את אדו לעומק, הגנאי ניסה לשלוח לפינה הרחוקה אבל הפעם השוער הצליח לחסום את הזווית ולמנוע שער. 

מחצית שנייה

5 דקות בתוך המחצית מכבי קיבלה הזדמנות גדולה לכבוש שוב אחרי שסטואיץ' הוריד בראש כדור לעבר אסנטה שהמשיך עם נגיחה שלו מקרוב אבל זה הלך החוצה. 2 דקות לאחר מכן מכבי יצאה לעוד מתפרצת מהירה והפעם אדו בעט מתוך הרחבה אבל לרשת החיצונית. 

בדקה ה-60 מכבי היתה יכולה לכבוש שער נוסף אחרי שפרץ הוכשל ברחבה על ידי אנסימבה ומכבי קיבלה פנדל. אושר דוידה לקח את הבעיטה אבל השוער כיוף הצליח לקלוט את הכדור ולמנוע שער. חיפה ניסתה לחזור למשחק ו-2 דקות לאחר מכן הגיעה למצב ברחבה אחרי שדוד השתחרר ובעט אבל משפתי הדף טוב. 

בדקות הבאות בכר ביצע חילופים התקפיים ושלח הרבה שחקנים קדימה, כתוצאה מכך סבע גם הגיע לשתי הזדמנויות טובות אבל היכולת הנהדרת של משפתי בשער עצרה אותו. בדקה ה-78 רפאלוב הגיע לעוד הזדמנות טובה בתוך הרחבה אבל בעט מ-10 מטרים לקורה. עד לסיום מכבי הצליחה לשמור על היתרון, כולל סיוע של אלפי האוהדים ביציעים שדחפו את הקבוצה לעבר הניצחון. 0:2 מתוק למכבי בסיום.