מכבי תגיע בקרוב למחזור השני של הליגה האירופית והיריבה הבאה שתחכה לנו היא מיטיולן. מדובר בשם מוכר לכל חובבי ההגרלות האירופיות, שכן הקבוצה מדנמרק נמצאת לא פעם בין היריבות הפוטנציאליות שלנו בשלבי מוקדמות באירופה, אך המשחק הקרוב יהיה הראשון נגדה וזה הזמן להכיר אותה קצת יותר טוב.  

כמו מכבי, גם מיטיולן, אלופת דנמרק, פתחה את העונה במוקדמות ליגת האלופות. אלא שהדרך שלה במפעל נקטעה בצורה מעט מפתיעה לאחר שהפסידה בשלב הפלייאוף לסלובן ברטיסלבה ונשרה לשלב הליגה של הליגה האירופית.

את הליגה האירופית עצמה פתחו הדנים, שקבוצתם מייצגת באופן כללי איזור בשם זהה במרכז מדינתם ובפרט את העיר הרנינג, במשחק בית מול הופנהיים שהסתיים ב-1:1. מיטיולן היתה קרובה לניצחון לאחר שעלתה ליתרון משער של הקיצוני דריו אוסוריו, אך היריבה מהבונדסליגה הצליחה לחלץ נקודה הודות לשיוויון שהגיע בדקה ה-89. 

צילום: FC Midtjylland Facebook ()

בכל הקשור לליגה המקומית, גם את העונה הנוכחית פתחה האלופה הדנית ביכולת טובה ואחרי 10 מחזורים היא מוליכה את הטבלה עם 7 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו וללא הפסד. מה שאולי מעיד על חוזקה של היא העובדה שלפחות כרגע גם העונה היא מקדימה את קופנהאגן, קבוצת הפאר של דנמרק, שהופיעה לא מעט בליגת האלופות במהלך השנים האחרונות. 

מי שמוביל את הקבוצה הוא המאמן תומאס תומאסברג. הדני בן ה-49 הצעיד את הקבוצה לאליפות אשתקד לאחר שמונה לתפקיד בפתיחת העונה. קודם לכן הוא צבר לעצמו מוניטין בכדורגל הדני אחרי שאימן במשך 5 עונות את ראנדרס, תקופה שהגיעה לאחר שהחל את הקריירה בעבודה במספר מועדונים בפרופיל נמוך יותר.

תחת תומאסברג, מכבי צפויה לפגוש קבוצה שתוצב בשיטת משחק לא כל כך שכיחה בכדורגל העולמי הנעה סביב וריאציות של 2-4-4. אחד משני החלוצים הבכירים של מיטיולן הוא פרנקולינו, שנחשב במידה רבה לכוכב הקבוצה. החלוץ בן ה-20 מגינאה-ביסאו הוא גם מלך השערים עד כה עם 8 כיבושים העונה. מי שבדרך כלל משתף איתו פעולה בחוד הוא החלוץ הצ'כי יאן קוצ'טה, אך לעיתים מועדף על פניו אדוארד צ'ילופיה הזמבי.

פרנקולינו. צילום: FC Midtjylland Facebook ()

השחקנים התומכים בשני החלוצים הם שני קיצוניים איכותיים, כשאחד מהם הוא אוסוריו, שכבר הוזכר, והשני הוא אראל שימשיר הטורקי, שכבש 6 שערים ובישל 4 נוספים העונה. 

שם משמעותי נוסף הוא אמיליאנו מרטינס. לא מדובר בשוער נבחרת ארגנטינה המפורסם, אלא בקשר אורוגוואי בן 25 שנחשב לעוגן של הקבוצה במרכז השדה. מאחוריו תמצאו את הבלם מאדס בק סורנסן, הקפטן והמנהיג בחוליה האחורית. מדובר בבלם איכותי שהיה שייך עד לא מזמן לברנטפורד מהפרמיירליג, שבסגל שלה נכללים לא מעט שחקנים נוספים מדנמרק, שהגיעו בעקבות המאמן הדני תומאס פרנק. ואם כבר הליגה האנגלית, אז נסיים בקווין אמבבו, שם בפרופיל די גבוה בכדורגל האירופי, שהצטרף העונה בהעברה חופשית מפולהאם ונחשב לחיזוק משמעותי לעמדת המגן הימני. 

אמבבו. צילום: FC Midtjylland Facebook ()