לכל עונת אליפות יש את השיר שלה וב-1991/92 הפסקול שליווה את העונה החלומית של מכבי הפך לאחד האהובים בהיסטוריית המועדון. מי שאחראי לכך הוא הזמר סטלוס, אחד השמות הגדולים ביותר כאשר מדברים על מוזיקה יוונית בישראל, שהוציא את השיר "יאללה יא מכבי" – שהפך לשיר האליפות האלמותי.

עוד באתר

לכבוד השקת מדי הרטרו אתם מוזמנים להיזכר ממש כאן למטה בשיר, כאשר על הדרך גם קיימנו ראיון קצר עם סטלוס בו סיפר על יצירתו. 

האזינו לשיר האליפות 1991/92

"באותה עונה מכבי היתה חזקה מאוד עם שחקנים גדולים והמאמן גרנט שהיה בזמנו. ישבתי עם חברים ואמרו לי 'אתה אוהד מכבי, למה שלא תכתוב שיר?'", הוא נזכר, "נדלקתי על הרעיון, יצרתי את השיר הזה שתפס ואחר כך אפילו היה עוד שיר שעשיתי ב-95/96". 

סטלוס, שסיפר גם על אהדתו למכבי מגיל צעיר הוסיף: "את השיר הקלטנו באחד האולפנים בתל אביב. זה בעצם שיר שמתבסס על לחן יווני, של שיר שהיה להיט גדול ביוון באתה תקופה, וכתבנו לו מילים. זה יצא יפה לשמחתי עם השמות של השחקנים. עד היום בהופעות אנשים מבקשים ממני את זה. יש כאלה שלא מוותרים, אני אומר להם 'זה כבר לא רלוונטי' אבל הם רוצים את השיר, גם כי כנראה שמדבר בשיר יפה".

סטלוס. צילום: אוראל מזרחי ()

על האהבה הגדולה שקיבל מהקהל סיפר: "אני זוכר שהשיר יצא וביציע היתה התלהבות גדולה.היו שרים את זה, השיר מאוד הצליח בקרב האוהדים. אני זוכר ששרתי אותו בחגיגות בכיכר רבין לעיניי 30 אלף איש, זו היתה חוויה לא נורמלית שאי אפשר לשכוח". 

אתה זוכר מה השחקנים חשבו?
"בטח שאני זוכר את התגובות. אבי נימני במיוחד אהב את השיר. גם איציק זוהר, אבי כהן ושחקנים נוספים פירגנו מאוד".   

לסיום הוסיף הזמר הוותיק שאם תפגשו אותו בהופעה כנראה שלא תזכו בביצוע אקסלוסיבי, אלא אם ממש ממש תתעקשו: "אני יכול להגיד שלהתעסק עם שירי כדורגל זה לא פשוט. אני שר לכל סוגי הקהל, גם לאוהדים של קבוצות אחרות, ואני מנסה לא לערב את הכדורגל בהופעות. יש כאלה ששרופים על הקבוצה שלהם אז לא נוח שאני אשיר להם את השיר מול הפרצוף שלהם. החלטתי שאני שר את השיר רק במסיבות של אוהדים ורק אם מישהו ממש מבקש, גדל על זה ואם לא אשיר לו את זה אז הוא לא יירד ממני. בגדול אני משתדל לא לשיר שירי כדורגל בהופעות".