רצף המשחקים העמוס של מכבי יימשך מחר (רביעי, 20:30) כשהצהובים יארחו את בית"ר ירושלים למשחק במסגרת המחזור ה-12 של ליגת ONE ZERO. יממה לפני קיימה הקבוצה את מסיבת העיתונאים בה דיבר המאמן רובי קין על המשחק הקרוב וגם על פתיחת העונה הטובה של מכבי.

על ההצלחה של מכבי עד כה אמר קין: "ברור שאנחנו מרוצים מהנקודות אבל אנחנו עדיים יכולים להשתפר, אני באמת מאמין שיש עוד בקבוצה הזו. אנחנו משיגים תוצאות טובות אבל אני חושב שאפשר להרוג משחקים מוקדם יותר עם ההזדמנויות שאנחנו יוצרים, טוב לראות את זה כי אני רוצה לראות הזדמנויות ועכשיו השלב הבא הוא איך לסיים אותן טוב יותר".

כשנשאל על הספיגות של במשחקים האחרונים ענה: "כל קבוצה סופגת שערים, זה כדורגל. ברור שאני רוצה שכל משחק נשמור על שער נקי, אני אוהב לכבוש שערים אבל גם שונא לספוג. אנחנו שמים דגש על משחק ההתקפה אבל יש לנו מאמנים טובים פה שהיו שחקני הגנה, מישהו כמו רורי (דלאפ) וגם אני, הייתי הכי עצבני כשהייתי סופג אפילו כחלוץ. יש מספר גורמים, טעויות, זה לא קשור למישהו אחד, זה מתחיל 5 שלבים לפני זה. הגול במשחק הקודם הגיע מכדור חוץ, הוצאנו אותו לאט מדי והקבוצה היריבה התארגנה, איבדנו את הכדור והם כבשו. זה עניין קבוצתי, לעולם לא אאשים מישהו אחד אם נספוג".

כשנשאל על התרשמותו מבית"ר ירושלים אמר: "הם לא הפסידו במשחקים האחרונים, יש להם מאמן טוב, זו קבוצה שקשה מולה אבל אני חושב שהחבר'ה במצב טוב. האווירה בימים האחרונים היתה טובה מאוד, היתה ארוחת כריסמס נחמדה אתמול. מה שאני אוהב בחבר'ה הוא שהם מוצאים דרכים לנצח. אני לא יודע אם זה היה פה בעבר, אבל הם מוצאים דרך. במשחק האחרון, וזה לא תירוץ, אבל המגרש לא היה טוב. לקח להם זמן להתרגל למצב, אבל במחצית השנייה הם שינו את זה. האופי של הקבוצה כרגע גדול מאוד. הם יודעים מה אני רוצה ואני תמיד רוצה עוד. הם צריכים לדרוש את זה מעצמם. אנחנו מצפים למשחק, זה יהיה קשה, אנחנו יודעים את זה. נשחק בבית, עם האוהדים שלנו וזה יהיה נחמד, אנחנו מצפים לכך".

על העזיבה הצפויה של מילסון לאליפות אפריקה בקרוב אמר המאמן: "קשה מאוד להחליף אותו כי הוא שחקן שונה ולכן הבאנו אותו לפה. הוא יכול לעשות דברים שגורמים לבעיות, יכול לעבור 2-3 שחקנים וזה אומר שמישהו אחר פנוי אבל יש לנו שחקנים. אחת העונות הכי טובות של יונתן כהן היתה כששיחק בצד שמאל, דור תורגמ'ן יכול לשחק שם, הוא שיחק שם בנבחרת. במשחק נגד שוויץ הוא היה מצוין. אני לא מודאג מכך שמילסון ילך, אני לא מודאג שמישהו ייפצע כי זו תמיד הזדמנות למישהו אחר".

על קיקו בונדוזו אמר קין: "לצערי עדיין לא ניתנה לו ההזדמנות אבל תהיה לו. זו פעם ראשונה אי פעם שהוא נפצע אז מנטלית זה לא היה טוב עבורו. זו גם פעם ראשונה שהוא מחוץ לביתו (פורטוגל) אז גם להתרגל לסיטואציה אחרת, בטח הסיטואציה שפה, אז אולי זה גם קשה, אבל הוא ישחק. הוא יקבל דקות. לפעמים זה לא רק עניין של כאן ועכשיו אלא עניין של לבנות אנשים".

לאחר מכן נשאל כיצד הוא מחליט על זהות השוער הפותח ואמר: "זה רק עניין של בחירה, כמו בבחירה של שחקני השדה. אין הבדל גדול, לצערי דניאל נפצע אתמול אבל אין הבדל גדול בין כולם ולכן זו החלטה קשה. לפעמים כמאמן פשוט יש לך תחושה, זה לא משהו אישי או נגד מישהו. כל 3 השערים ברמה גבוהה".

כשנשאל על הקושי כמאמן לקיים משחק בכל 3 ימים, אולי ללא הכנה מספקת, ענה:
"הייתי רגיל לכך כשחקן, שיחקתי ברמה גבוהה ואני חושב שחלק מהשחקנים פה עשו את זה גם. אנחנו כצוות צריכים לשמור על המוראל גבוה, לתת ביטחון ותחושה שכולם חלק מזה, לא רק ה-11 שפתחו. אנחנו בסדר, לא איכפת לי לשחק כל מספר ימים. ברור שאתה רוצה עוד זמן, זה טבעי אבל זה גם טוב. אני תמיד לוקח את הצד החיובי, אני צריך למצוא פתרון ביומיים. אולי מישהו נפצע, אבל זו הזדמנות למישהו אחר. יש לי צוות נהדר מאחורי ואנחנו תמיד מוכנים 2-3 משחקים מראש".

לסיום קין גם סיפר בנימה אישית על התחושות לחגוג חג מולד בישראל: "זה נחמד, מגיע קרדיט גדול לצוות פה שעשה לנו ארוחה מאוד נחמדה. לא רואים את המשפחה וזה יכול להיות קשה, אבל ראיתי את הילדים בפייס טיים פותחים את המתנות והם שמחו. הרבה מתנות של כדורגל, נעליים מסנטה, חולצות של טוטנהאם וליברפול. הגדול לחלוטין טוטנהאם, הקטן אולי ליברפול, קצת פ.ס.ז' בגלל אמבפה. אולי נוכל להחתים את אמבפה בזמן שמילסון לא יהיה פה. היו גם חולצות של מכבי שזה חשוב, אז סנטה קלאוס היה טוב מאד אליהם".