פריויו

מכבי תל אביב אירחה הערב (רביעי) את סטיאווה בוקרשט למשחק הגומלין במסגרת סיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות. האלופה נאלצה לארח את מקבילתה מרומניה באיצטדיון בוז'יק ארנה בבודפשט בעקבות המלחמה בישראל.

שתי הקבוצות הגיעו להתמודדות בהונגריה לאחר ה-1:1 במשחק הראשון. דן ביטון, שכבש את השער לזכות מכבי בבוקרשט, קיבל את המקום ב-11 על חשבונו של אבישי כהן. שגיב יחזקאל נכלל לראשונה בסגל מאז הצטרף לקבוצה ופתח על הספסל.


ההרכב המלא של מכבי:
רועי משפתי, עידן נחמיאס (מתן בלטקסה 70), רז שלמה, טייריס אסנטה, אופיר דוידזאדה, יוריס ואן אובריים, דור פרץ, גבי קניקובסקי, הנרי אדו, דן ביטון (שגיב יחזקאל 46) וערן זהבי (יונס מלדה 77).

לפני שריקת הפתיחה מכבי כיבדה בדקת דומיה את זכר 12 הילדים שנרצחו בשבוע שעבר בעת ששיחקו כדורגל במג'דל שמס. 

מחצית ראשונה

ההזדמנות הראשונה במשחק היתה שייכת לרומנים אחרי חטיפת כדור סמוך לרחבה בדקה ה-6 ובעיטה של מיקולסקו שחלפה סמוך לעמוד. 4 דקות לאחר מכן גם שוט איים על השער עם כדור ממרחק שלא מצא את המסגרת. המשחק היה די שקות בדקות הבאות אבל הרומנים היו אלה שהצליחו לסכן יותר ובדקה ה-25 בעיטה חזקה של סטפנסקו נעצרה אצל משפתי. 

בדקה ה-35 זהבי הגיע למצב בעיטה לא רע מחוץ לרחבה אבל הכדור שלו נחסם ברגל של שחקן הגנה לפני שהמשיך למסגרת. שתי דקות לאחר מכן הרומנים היו קרובים לשער עם כדור חזק של אולארו, משפתי הגיב טוב והדף למשקוף. 

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה שגיב יחזקאל עלה לבכורה במכבי והחליף את דן ביטון. בדקה ה-53 מכבי ייצרה התקפה טובה שהסתיימה עם ניסיון של אדו לסובב לפינה הרחוקה אבל זה לא היה מדויק. בדקות הבאות קצב המשחק ירד מאוד כאשר שתי הקבוצות היו זהירות והתקשו לייצר מצבים מסוכנים ליד השערים. 

מכבי חיפשה הכרעה ובדקה ה-73 התקרבה לשער אחרי שפרץ השאיר כדור לזהבי שבעט חזק מ-18 מטרים אבל השוער הצליח להדוף. 4 דקות לאחר מכן החלוץ הוותיק סיים את חלקו במשחק והוחלף במלדה שתפס את המקום בחוד. בדקה ה-85 הרומנים איימו עם בעיטה מרחוקה של באטן המחליף אבל גם זה לא היה מדויק. 

בדקה ה-90 סטיאווה השיגה שער. דווקא לאחר כדור נייח של מכבי, הרומנים יצאו להתקפה מתפרצת מהירה בסיומה כדור רוחב שהגיע לבאטן הציב אותו לבד מול משפתי והבלגי גילגל לרשת. 0:1 לסטיאווה בסיום.

בעקבות ההפסד מכבי תשחק בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית ותפגוש לשני משחקים את פוניבז' מליטא.