הליגה האירופית תצא ממש בקרוב לדרך ותעמיד בפני מכבי לא מעט אתגרים מסקרנים. כיאה למפעל היוקרתי, המשוכה הראשונה שתעמוד מול האלופה הישראלית היא יריבה איכותית מאוד, בראגה הפורטוגלית, ורגע לפני הגיע הזמן להכיר אותה קצת יותר טוב. 

בראגה היא כמובן חברה קבוצה בשנים האחרונות במפעלים האירופים כאשר הישג שלה הוא הגעה לגמר הליגה האירופית 2011 בו נכנעה 1:0 לפורטו.

היריבה הישראלית שכבר פגשה העונה

הקבוצה הנוכחית  סידרה לעצמה עונה אירופית לאחר שאת העונה שעברה סיימה במקום ה-4 בליגה הפורטוגלית, שהעניק לה את הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית. היריבה הראשונה שלה העונה במפעל היתה לא אחרת מאשר מכבי פ"ת ואחרי 0:7 בסיכום שני המשחקים היא גם עברה בהמשך את סרבט ז'נבה וראפיד וינה והעפילה לשלב הליגה. 

צילום: SC Braga Facebook ()

בכל הקשור לליגה הפורטוגלית, פתיחת העונה של בראגה לא ממש יציבה ואחרי 5 משחקים היא מדורגת במקום השישי עם מאזן של 3 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו והפסד. 

המפגש מול מכבי יתקיים באיצטדיון העירוני בבראגה, שעל אף שמו הבנאלי משהו, הוא דווקא אתר לא ממש שגרתי בנוף הכדורגל העולמי וכזה שתמיד מעורר עניין אצל אוהדי קבוצות שמתארחות בו.

מדובר באיצטדיון המכיל כ-30 אלף מקומות שנבנה לקראת יורו 2004 שהתקיים בפורטוגל. הסיבה שבגינה הוא זכה לפרסום היא מראו הייחודי הנראה כאילו נחצב בתוך צלע הר, עליו ממוקם המגרש מעל לעיר בראגה. בעקבות כך הוא זכה לכינוי "המחצבה" ואף זיכה את הארכיטקט שבנה אותו בפרסים על הפרויקט יוצא הדופן. 

צילום: SC Braga Facebook ()

מבחינה מקצועית האיש שמוביל את הקבוצה הוא המאמן קרלוס קרבחאל. הפורטוגלי בן ה-58 הוא יליד העיר בראגה, שיחק בה ב-3 קדנציות שונות כשחקן, אימן בה ב-3 קדנציות שונות כמאמן וחזר אליה בקיץ הנוכחי. בעונה שעברה הוא נפרד מאולימפיאקוס כחודש לפני המפגש הכפול מול מכבי בקונפרנס ליג ובנוסף הרזומה שלו מרשים לאחר שבמהלך הקריירה אימן בקבוצות כמו סלטה ויגו, סוונזי, בשיקטאש, איסטנבול בשקשהיר וספורטינג ליסבון.

הכוכב: ריקרדו הורטה

בכל הקשור לסגל השחקנים, מי שנחשב לשחקן המוביל של הקבוצה ומשמש גם כקפטן שלה הוא ריקרדו הורטה. הקשר ההתקפי בן ה-30 מתופקד בדרך כלל כקיצוני או מאחורי החלוץ ובעונה שעברה הבקיע 9 שערים בליגה הפורטוגלית. 

צילום: SC Braga Facebook ()

בחוד של בראגה יש לאחרונה רוטציה בין החלוץ המרוקאי אמין אל אוזאני, שהבקיע עד כה 5 שערים בכל המסגרות העונה, לספרדי רוברטו פרננדס. שניהם מנסים למלא את החלל שהשאיר סימון באנזה, מלך השערים של הקבוצה בעונה שעברה, שהושאל לפני כשבועיים לטרבזונספור. עוד שחקן משמעותי שעזב את הפורטוגלים הוא הקיצוני אלבארו דיאלו, שחתם באתלטיק בילבאו לאחר שאשתקד הבקיע 16 שערים.  

שמות מוכרים: ברומה וז'ואאו מוטיניו

שחקן נוסף שכבר כבש העונה 5 שערים הוא הקשר ההתקפי האורוגוואי רודריגו סלאסאר. שחקן בולט נוסף, אך לא תמיד כזה שפותח בהרכב, הוא הקיצוני ברומה שנחשב בתחילת דרכו לפוטנציאל ענק ואף שיתף פעולה עם ערן זהבי במדי פ.ס.וו איינדהובן. השם אולי הכי מוכר במועדון הוא הקשר הוותיק ז'ואאו מוטיניו (38), אך הוא סובל לאחרונה מפציעה ולא היה בסגל במשחקים האחרונים.  

צילום: SC Braga Facebook ()

הסגל של הפורטוגלים עמוס כמובן בלא מעט שחקנים איכותיים נוספים והשמות הבולטים הם הקשרים ההתקפיים רוג'ר ואיסמעיל גארבי, האחרון הגיע מפאריס סן ז'רמן. בקישור אפשר למצוא גם את אנדרה הורטה, ששיחק בעונה שעברה מול מכבי במדי אולימפיאקוס. 

את מרכז ההגנה מוביל בדרך כלל הבלם ממאלי סיקו ניאקטה, שהגיע מהליגה הצרפתית לפני כשתי עונות ואילו בצד ימין כדאי לשים לב למגן הספרדי ויקטור גומס.