מכבי בשמינית גמר הגביע אחרי 0:2 על חדרה


מכבי החלה הערב (ראשון) את המסע שלה בגביע המדינה, כשהתארחה בסיבוב ח' אצל הפועל חדרה באצטדיון נתניה. אחרי שזכו בגביע הטוטו ברביעי האחרון הצהובים של רובי קין מעוניינים להמשיך את המסע גם בגביע המדינה ולשם כך המאמן רובי קין ערך מספר שינויים בהרכב.

רועי משפתי, שעצר שני פנדלים בדו קרב בגמר גביע הטוטו, המשיך לקבל קרדיט בשער הצהובים, כשלפניו הקפטן, שרן ייני שב לעמד המגן הימני, אנריק סבוריט ודריק לוקאסן פתחו במרכז ההגנה ובצד שמאל פתח רוי רביבו. עדן קארצב פתח לראשונה מאז הושאל למכבי במרכז הקישור יחד עם עידו שחר ודן ביטון. קיקו בונדוסו, יונתן כהן וערן זהבי פתחו בשלישייה הקדמית.

מחצית ראשונה

המשחק נפתח בזמן תחת גשם שוטף והקשה על שתי הקבוצות לפתח משחק מסודר. חדרה הייתה הראשונה שהתעשתה ובדקה ה-9 בורארד רשם בעיטה ראשונה אל עבר שערה של מכבי אחרי שהצליח לעבור את רביבו אך הכדור לא פגש את המסגרת.

מנגד למכבי לקח 18 דקות עד שערן זהבי רשם את הבעיטה הראשונה אל עבר שערו של לויטה אחרי התקפה יפה של הלבנים ובעיטה של מספר 7 מ-16 מטרים שמצאה את לויטה מוכן. דקה לאחר מכן ייני כמעט ומצא את זהבי בכדור רוחב נהדר אבל האחרון לא הגיע לכדור טוב ופספס את ההזדמנות.

בדקה ה-23, אחרי לחץ של שחקני מכבי על שערו של לויטה, ערן זהבי ניסה להפתיע את השוער בבעיטה חופשית מ-25 מטרים ולנצל את המגרש הרטוב אבל שוער חדרה היה שוב במקום כדי לעצור.

בדקה ה-35 מכבי רשמה את ההזדמנות הטובה ביותר במחצית אחרי שבסיום חילופי מסירות מרשים מצד ימין קיקו בונדוסו השתלט על כדור במרכז הרחבה, ובסיבוב יפה שהשתחרר מהמגן שלו בעט, אבל לויטה יצא טוב והדף.

מכבי המשיכה ללחוץ על שערו לויטה וזהבי היה קרוב לכבוש את הראשון אחרי התקפה יפה שהסתיימה בכדור עומק של רביבו, אבל לויטה הקדים את זהבי במאית השנייה.

רגע לפני המחצית עוד הזדמנות של מכבי שוב זהבי אחרי מהלך ממרכז המגרש שהסתיים בהורדת כדור של יונתן כהן לזהבי אבל האחרון בעט את הכדור לידיים של השוער.

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה ערך קין את החילוף הראשון במשחק כשאבישי כהן נכנס במקומו של שרן ייני.

בדומה לפתיחת המשחק גם בפתיחת המחצית השנייה דווקא חדרה הצליחה להתגבר על תנאי המגרש ומזג האוויר הקשה ולסחוט הצלה נהדרת של משפתי מבעיטה של מדמון ועוד הזדמנות של איפולה שפספס את המסגרת.

בדקה ה-59 רביבו חטף כדור ברחבה של חדרה, העביר אחורה לביטון שבעט מ-15 מטרים לשער של לויטה. הכדור פגע ברגלו של אחד משחקני ההגנה וחדר פנימה. 0:1 למכבי!

בדקה ה-66 יונתן כהן כמעט וכבש את השני אחרי שכדור שבעט מזווית קשה אל עבר שערה של חדרה נעצר רק בקורה. בהמשך דן ביטון כמעט וניצל טעות של קוליבלי שלא הבחין בו והחזיר עם הראש אחורה ללויטה אבל השוער הספיק להגיע לפני ביטון.

בדקה ה-72 ערך קין חילוף משולש. ערן זהבי, עדן קארצב ודן ביטון פינו את מקומם לטובת דור תורג'מן,  אושר דוידה ויוריס ואן אובריים. בדקה ה-83 אנריק סבוריט פינה את מקומו אחרי שנפצע במהלך תיקול ומתן בלטקסה החליף אותו.

בדקה ה-89, כדור חוץ של מכבי מצד ימין הגיע לעידו שחר שבסיבוב הכניס כדור רוחב נהדר אותו המשיך אושר דוידה פנימה. 0:2 למכבי! בכך נקבע תוצאת המשחק. מכבי העפילה לשמינית הגמר.