מכבי סיימה ב-1:1 מול סטיאווה בחוץ


פריויו

מכבי החלה הערב (שלישי) את העונה ה-25 שלה במסגרות האירופיות. האלופה הישראלית התארחה אצל סטיאווה בוקרשט למשחק הראשון מבין שניים בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות, שנערך באיצטדיון סטיאווה בבירת רומניה.

החבורה של ז'ארקו לאזטיץ' הגיעה להתמודדות לאחר הזכייה באלוף האלופים בשבוע שעבר, שהיה גם משחקה היחיד עד כה העונה. מנגד, הרומנים העפילו לשלב הנוכחי לאחר ניצחון על וירטוס מסן מרינו בסיבוב הראשון ובנוסף גם הספיקו לקיים שני משחקי ליגה שהסתיימו בתיקו.

לאזטיץ' בחר לפתוח בהרכב הבא: רועי משפתי, עידן נחמיאס, רז שלמה, טייריס אסאנטה, אופיר דוידזאדה, יוריס ואן אובריים, גבי קניקובסקי, דור פרץ, אבישי כהן (מתן חוזז 66), הנרי אדו וערן זהבי (דן ביטון 66).

מחצית ראשונה

למרות יתרון הביתיות של סטיאווה, מכבי פתחה את המשחק עם הרבה ביטחון והנעת כדור מסודרת מאחור. בדקה ה-8 הצהובים גם סיכנו לראשונה את השער עם בעיטה של זהבי מ-20  מטרים שחמקה ליד הקורה. בדקות הבאות גם המארחת החלה ליזום קצת יותר ובדקה ה-16 מתפרצת מהירה שלה הסתיימה עם בעיטה של באלוטה לידיים של משפתי. 

הדקות הבאות היו די שקולות כאשר השופט עמד במרכזן עם לא מעט כרטיסים צהובים שנשלפו לשחקני שתי הקבוצות אחרי עבירות די גבוליות. בדקה ה-33 שוט הרומני איים על השער עם בעיטה ממרחק אבל גם היה רחוק מהמסגרת. הקצב האיטי, שדי התאים למכבי, נמשך עם זהירות רבה בהנעת הכדור מצד שתי הקבוצות. בדקה ה-44 אדו מצא את זהבי, שניסה לסובב לחיבורים הרחוקים מ-18 מטר אבל לא מצא את המסגרת. 

מחצית שנייה

3 דקות מפתיחת המחצית מכבי ייצרה התקפה טובה כשדוידזאדה פרץ משמאל והעביר רוחב למרכז, אבישי כהן הצטרף לרחבה אבל בעט מזווית מעט חדה החוצה. מהעבר השני הרומנים חיפשו גם הם שער ובדקה ה-58 שתי עצירות גדולות של משפתי לנגיחות של מיקולסקו ושוט מנעה יתרון של המארחת. 

סטיאווה המשיכה להיות הקבוצה שיוצרת קצת יותר מצבים אבל בדקה ה-71 מכבי הענישה אותה על מספר החמצות. קניקוסבקי התקדם עם הכדור לעבר הרחבה ושלח את אדו לעומק, הגנאי התגבר על המגן שלו ובעט ממצב קורץ, השוער הצליח להדוף אבל דן ביטון הגיע ראשון לריבאונד ושלח אותו פנימה. 0:1 למכבי. 

בדקה ה-75 סטיאווה הצליחה לחזור מהר למשחק אחרי כדור חופשי. הגבהה לרחבה מצאה את הראש של הבלם דאווה, שנגח מ-8 מטרים ומצא את הפינה הרחוקה. 1:1. בדקות הסיום המארחת היתה זו שניסתה לנצל את הביתיות ולהשיג הכרעה וגם שלחה הרבה שחקנים לחלק המגרש של מכבי. בתוך תוספת הזמן מוסי כמעט כבש שער ניצחון לאחר הגבהה לרחבה של מכבי, אבל בעט מקרוב החוצה. 1:1 בסיום.