פתיחת עונה עם תואר: מכבי זכתה באלוף האלופים. צפו


פריויו
עונת 2024/25 יצאה הערב (שני) לדרך כשמכבי אירחה במשחק אלוף האלופים המסורתי את מכבי פ"ת באיצטדיון בלומפילד.

אחרי שזכתה 7 פעמים בעבר בתואר (שיאנית הזכיות) החבורה של המאמן ז'ארקו לאזטיץ' הגיעה להתמודדות כאלופה ומולה התייצבה מחזיקת הגביע במפגש על התואר הראשון בעונת הכדורגל הישראלי.

המאמן הסרבי ערך מצידו את הבכורה על הקווים בבלומפילד ובחר לעלות את ההרכב הבא: רועי משפתי, מתן בלטקסה, עידן נחמיאס (טייריס אסאנטה – 60), רז שלמה, אופיר דוידזאדה, יוריס ואן אובריים, דור פרץ, גבי קניקובסקי (נדב נידם – 90), דן ביטון (אבישי כהן – 60), הנרי אדו (מתן חוזז – 60) וערן זהבי (סייד אבו פרחי – 81).

מחצית ראשונה
מכבי פתחה את המשחק טוב יותר כשבדקה ה-11 של המשחק כמעט ועלתה ליתרון. דור פרץ נשלח בכדור עומק באגף הימני, הקשר שחרר כדור רוחב טוב אל הרחבה וזהבי המשיך עם הבעיטה אל המסגרת אך מרקו וולף הדף את הכדור ומנע שער בטוח. דקה לאחר מכן דן ביטון בעט כדור אלכסוני מחוץ לרחבה אך שוב וולף הדף לקרן.

בדקה ה-14 הצהובים מצאו את הרשת ועלו ליתרון 0:1 אחרי מהלך כדורגל נהדר.  חילופי מסירות הסתיימו עם מסירה של גבי לערן שבעט כדור חד אל הפינה הרחוקה.

הלחץ הצהוב המשיך כשבדקה ה-23 זהבי עם עוד הזדמנות טובה אחרי פריצה גדולה של פרץ אך הפעם זה היה מעל השער.

בדקה ה-37 ש המשחק פתח תקווה הגיעה אל ההזדמנות הממשית הראשונה שלה במשחק. שטור יצא למתפרצת והגיע למצב טוב ברחבה, רז שלמה גלש בזמן ובלם את הכדור המסוכן.

רגע לפני הירידה למחצית מכבי איימה פעם נוספת על השער. דן ביטון קיבל את הכדור באגף הימני, הוא מסר כדור רוחב אל סף הרחבה ויוריס ואן אובריים בעט כדור מסובב אל הפינה הקרובה אך וולף הדף את הכדור.

מחצית שניה
המחצית השניה נפתחה בהמשך ישיר למחצית הראשונה. בדקה ה-47 רז שלמה שלח כדור עומק נהדר אל פרץ שחלף על פני וולף ומזווית קשה בעט אל השער אך הכדור פגש את הרשת החיצונית.

בדקה ה-60 של המשחק ז'ארקו לאזטיץ' ביצע חילוף משולש כאשר אבישי כהן, מתן חוזז וטייריס אסאנטה בהופעת בכורה נכנסו במקום דן ביטון, הנרי אדו ועידן נחמיאס.

בדקה ה-64 מכבי יצאה להתקפה מתפרצת אחרי חטיפת כדור של יוריס אבל בסיום המהלך הבעיטה של חוזז הלכה החוצה. עשר דקות לאחר הצהובים כמעט והכפילו את התוצאה. הפעם חוזז נתן כדור רוחב אל הרחבה ופרץ גלש אל הכדור ופספס אותו במעט.

בדקה ה-81 ערן זהבי הוחלף על ידי סייד אבו פרחי.

בדקה ה-85 קניקובסקי הוציא רוחב משמאל, פרץ בעט בנגיעה אבל זה חמק ליד העמוד.

רגע לפני שריקת הסיום מכבי עם שער נוסף. בתוספת הזמן נדב נידם, שנכנס כמה דקות לפני כן, חטף את הכדור במרכז המגרש ושלח את חוזז שהמשיך אל תוך הרחבה ומצא את הרשת. 0:2 למכבי.