מכבי בשלב הליגה של הליגה האירופית!


פריויו 

עם יתרון 0:3 מהמשחק הראשון בהונגריה, מכבי התארחה הערב (חמישי) אצל באצ'קה טופולה למשחק הגומלין במסגרת שלב הפלייאוף של הליגה האירופית, שנערך באיטדיון TSC ארנה.

מבחינת המאמן ז'ארקו לאזטיץ' היה מדובר בחזרה לאיצטדיון שהוא מכיר היטב מהתקופה היפה שהעביר כמאמן הקבוצה המקומית. אקס נוסף של היריבה הסרבית, נמניה סטואיץ' שחתם לאחרונה במכבי, צפה במשחק מול קבוצתו לשעבר מהיציע כאשר עדיין לא נכלל בסגל.

על הדשא לאזטיץ' החליט לבצע מספר שינויים לעומת ההרכב שניצח במשחק הראשון כאשר מי שקיבלו הפעם את הקרדיט היו טייריס אסנטה, רוי רביבו, יוריס ואן אובריים והנרי אדו. ההרכב המלא: רועי משפתי, שגיב יחזקאל (עידן נחמיאס 46), רז שלמה (ניר ביטון 63), טייריס אסאנטה, רוי רביבו, יוריס ואן אובריים, דור פרץ (עידו שחר 63), גבי קניקובסקי, אושר דוידה (הישאם לאיוס 46), הנרי אדו ודור תורג'מן (אלעד מדמון 63).

מחצית ראשונה

מכבי פתחה את המשחק נהדר וכבר בדקה ה-2 עלתה ליתרון אחרי התקפה נפלאה. סדרת מסירות מהירה שיחררה הצהובים שטסו קדימה ובסיום המהלך קניקובסקי מצא את אדו, שמזווית אלכסונית סובב בצורה מושלמת לפינה הרחוקה ופנימה. 0:1 למכבי.

הגנאי של מכבי המשיך ללהוט ובדקה ה-6 כבר השלים צמד. שוב קניקובסקי היה בתפקיד המבשל עם צ'יפ לעומק מעבר לקו ההגנה, אדו נתן לכדור קפוץ ובעט וולה נהדר ברגל שמאל פנימה. 0:2 למכבי. מכבי לא הסתפקה בכך והפעם חיכתה עד הדקה ה-12 כדי לכבוש שער נוסף. דוידה הגביה קרן חדה לרחבה, הכדור פגע בשחקן הגנה והוסט לעבר אסנטה שמקרוב דחק פנימה את שער הבכורה שלו בקבוצה. 0:3 למכבי. 

בהמשך המחצית הקצב נרגע אך מכבי המשיכה לשלוט במשחק וסיכנה את השער עם בעיטות של דוידה ורביבו. רגע לפני ההפסקה הצהובים ייצרו עוד מצב טוב כאשר תורג'מן השתחרר יפה על סף הרחבה ובעט מ-17 מטרים סמוך לקורה. 

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית מכבי ביצעה חילוף כפול כשנחמיאס ולאיוס נכנסו במקום יחזקאל ודוידה. מכבי המשיכה להיראות נהדר ובדקה ה-56, אחרי שני איומים של הסרבים דקות קודם לכן, כבשו את הרביעי. הפעם פרץ השאיר נגיעה יפה לתורג'מן שהמשיך עם פריצה לעומק ובעיטה שטוחה מול השוער פנימה. 0:4 למכבי.  

באצ'קה טופולה ניסתה להשיג לפחות שער ניחומים ובדקה ה-65 גם הייתה קרובה מאוד עם בעיטה של פנטוביץ' מתוך הרחבה אבל לרוע מזלו זה פגע במשקוף. בדקה ה-78 עידו שחר היה קרוב עם בעיטה חזקה מ-18 מטרים, אבל הפעם השוער הסרבי איליץ' הגיב טוב וקלט.

המחליפים של מכבי המשיכה לחפש את הרשת ושתי דקות לאחר מכן מדמון ולאיוס כמעט כבשו אבל הבעיטות שלהם לא היו מספיק חדות הפעם ונעצרו אצל השוער. בדקה ה-89 הגיע הקינוח של הצהובים. רביבו תמך בהתקפה והגיע למצב בעיטה, השוער הצליח להדוף אבל עידו שחר דחק מקרוב פנימה. בתוך תוספת הזמן הסרבים הצליחו לצמק אחרי שכדור קרן הגיע לאמבונגו שבעט מ-12 מטרים לקורה ופנימה. 1:5 נפלא למכבי בסיום בדרך ל-1:8 בסיכום שני המשחקים והבטחת הכרטיס לשלב הליגה של הליגה האירופית.