מכבי בגמר גביע הטוטו אחרי 1:2 על בני סכנין


פריויו

אחרי יותר מחודש, מכבי חזרה הערב (ראשון) לאיצטדיון בלומפילד. הצהובים אירחו את בני סכנין למשחק במסגרת חצי גמר גביע הטוטו, שהיה שיחזור המפגש בין הקבוצות בדיוק באותו שלב בעונה שעברה (1:5 למכבי).

הצהובים הגיעו להתמודדות לאחר שרק ביום חמישי האחרון ניצחו 0:3 את פוניבז' הליטאית והבטיחו את המקום בפלייאוף הליגה האירופית. כאשר באופק כבר ממתין המפגש מול באצ'קה טופולה ביום חמישי. בעיצומו של הלו"ז הצפוף המאמן ז'ארקו לאזטיץ' בחר לערוך רוטציה רחבה ועלה בהרכב הבא: אופק מליקה, אבישי כהן, טייריס אסאנטה, מתן בלטקסה (רז שלמה 75), רוי רביבו, איסוף סיסוקו, עידו שחר, דן ביטון (אושר דוידה 62), הנרי אדו (הישאם לאיוס 75), אלעד מדמון (דור פרץ 62) וערן זהבי.

מחצית ראשונה

מכבי פתחה את המשחק עם הרבה התלהבות והאיש החם של הצהובים בדקות הראשונות היה אלעד מדמון. כבר בדקה ה-4 החלוץ הכניס מסירת עומק טובה לאדו אבל ההגנה הרחיקה. 4 דקות לאחר מכן הוא עבר נפלא שחקן הגנה, אבל הפעם הבעיטה שלו נהדפה על ידי השוער. בדקה ה-11 החלוץ גם חשב שכבר את שער הבכורה שלו בנגיחה לאחר הרמה של ביטון מכדור חופשי אבל ה-VAR תיקן את ההחלטה של השופט ופסל בטענה לנבדל. מכבי המשיכה לחפש את המסגרת ובדקה ה-17 בעיטה של חזקה של שחר מ-18 מטרים חמקה ליד העמוד.

בדקות הבאות הקצב המהיר נרגע מעט וגם קצב ההזדמנויות, אך בדקה ה-27 אדו הצליח להשתחרר יפה ושיחרר בעיטה ברגל ימין שפגעה בשחקן הגנה והמשיכה לידיים של השוער. מכבי שוב התעוררה בדקה ה-34 כשמספרת מדהימה של זהבי מצאה את הרשת, אבל הדגל לנבדל שוב עלה והשער נפסל. 2 דקות לאחר מכן רביבו הגיע למצב קורץ ברחבה אחרי מצב נייח אבל בעט מ-8 מטרים החוצה. עוד דקה עברה והפעם זהבי הגביה כדור לעבר הראש של שחר שהצליח לנגוח אבל השוער קלט. 

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית מכבי ייצרה שתי הזדמנויות מהירות. הראשונה של דן ביטון שחדר לרחבה ובעט כדור שנהדף על ידי השוער. דקה לאחר מכן גם שחר הגיע למצב בעיטה טוב מקצה הרחבה אבל גם הפעם הכדור הלך לידיים של השוער. בדקה ה-63 מכבי יצאה למתפרצת מהירה בהובלת רביבו. המגן מסר לזהבי שחדר לרחבה וניסה לסובב לפינה הרחוקה אבל פיספס את המסגרת במעט. 

הצהובים המשיכו לייצר התקפות ובדקה ה-65 אדו פרץ טוב משמאל והעביר רוחב, זה הגיע לסיסוקו כ-18 מטרים מהשער אבל הבעיטה החזקה שלו הוסטה החוצה. בדקה ה-73 אופק מליקה נזקק לפעולה משמעותית ראשונה במשחק אחרי שעיאש השתחרר בצד שמאל ושלח בעיטה לעבר הפינה הרחוקה אבל השוער הדף מצוין. 

מכבי לא התייאשה ובדקה ה-85 כבש מפנדל. לאיוס שלח את רביבו לרחבה, המגן המשיך להתקדם והוכשל. השופט גרינפלד סימן על הנקודה הלבנה, ערן זהבי לקח את הפנדל ונעץ אותו בחיבורים. 0:1 למכבי. 2 דקות לאחר מכן הצהובים כמעט כבשו עוד אחד אחרי שתורג'מן שלח את לאיוס לעומק, הקיצוני עבר את השוער אבל תוך כדי זווית די קשה בעט בשמאל למשקוף.

בתוך תוספת הזמן מכבי קיבלה פנדל נוסף אחרי שתורג'מן הוכשל מול שער חשוף על ידי איתי בן חמו שהורחק. תורג'מן לקח את הבעיטה אבל הפעם השוער הצליח לקלוט. למרות זאת מכבי דווקא כן הצליחה לכבוש אחרי שבהתקפה הבאה תורג'מן הכניס את דוידה לתוך הרחבה והקיצוני סיים בבעיטה ברגל שמאל לפינה הרחוקה. 0:2 למכבי. בהתקפה הבאה גם סכנין הצליחה לעלות על הלוח אחרי שכדור שעלה לרחבה מצא את הראש של חליחל שנגח מקרוב וקבע את תוצאת המשחק. 1:2 למכבי.