צפו: 0:3 למכבי על באצ'קה טופולה במשחק הראשון


פריויו

מכבי פגשה הערב (חמישי) את באצ'קה טופולה במסגרת המשחק הראשון של שלב הפלייאוף של הליגה האירופית, כאשר גם המשחק הזה אירחו הצהובים באיצטדיון הלאדאש בעיר סומבטהיי בהונגריה.

צפו בתקציר:

מבחינת המאמן ז'ארקו לאזטיץ' היה מדובר במשחק אמוציונלי מהרגיל בשל העובדה שפגש את הקבוצה ממנה הגיע למכבי ושבה עשה 3 שנים נהדרות כמאמן ראשי. לאחר הניצחון על בני סכנין בחצי גמר גביע הטוטו המאמן הסרבי שוב ריענן את ה-11 שלו, ערך שינויים רבים והעלה את ההרכב הבא: רועי משפתי, שגיב יחזקאל, טייריס אסאנטה, רז שלמה, אופיר דוידזאדה, דור פרץ, איסוף סיסוקו, גבי קניקובסקי, אושר דוידה, הישאם לאיוס ודור תורג’מן. 

מחצית ראשונה

אחרי כ-3 דקות ראשונות די שקולות מכבי החלה לשלוט במשחק ובדקה ה-7 גם איימה לראשונה על השער עם בעיטה של פרץ ממרחק אבל השוער הצליח לקלוט. 3 דקות עברו ומכבי הגיעה למצב עוד יותר מסוכן אחרי שיחזקאל הגביה טוב מימין, תורג'מן המשיך עם נגיחה מעל הבלם שלו אבל פיספס את המסגרת במעט. 

הצהובים המשיכו לשלוט לחלוטין במשחק ובדקה ה-26 הצליחה לעלות ליתרון. חילופי מסירות נהדרים הכניסו את קניקובסקי לרחבה, הקשר השאיר לפרץ שבעט פעם אחת, ההגנה הצליחה להרחיק מהקו אבל תורג'מן המשיך את הריבאונד לרשת. 0:1 למכבי. בדקה ה-36 באצ'קה ייצרה התקפה ראשונה מסוכנת אחרי שצ'ירקוביץ' קיבל את הכדור ברחבה, העביר רוחב ויובאנוביץ' החמיץ מול שער ריק. אלא שהדגל לנבדל עלה מיד לאחר מכן, כך שגם אם היה שער הוא היה נפסל. 

בדקה ה-40 התרחש אירוע משמעותי אחרי שבאצ'קה טופולה נותרה ב-10 שחקנים. פרץ שלח את תורג'מן מעבר לקו ההגנה, אבל החלוץ הוכשל בדרך לשער על ידי ג'ורג'ביץ' שספג כרטיס אדום ישיר והורחק. זהו? לא ממש. רגע לפני ההפסקה הסרבים ספגו כרטיס אדום ישיר נוסף ונותרו ב-9 שחקנים, הפעם לאחר שהחלוץ בניאץ נכנס בצורה חסרת אחריות בשוק של סיסוקו ולאחר בדיקת VAR הורחק. 

מחצית שנייה

עם יתרון של שני שחקנים מכבי "שכבה" על השער של הסרבים כצפוי והניעה בדקות הבאות את הכדור בקלות מסביב לרחבה אלא שלמרות הזאת התקשתה לייצר מצבים משמעותיים ליד השער. בדקה ה-62 לאזטיץק ערך חילוף משולש כשרביבו, זהבי ודן ביטון החליפו את דוידזאדה, לאיוס ודוידה.

החילוף נתן אפקט מיידי ובדקה ה-63 מכבי כבשה את השני. ביטון החל במהלך עם הגבהה לרחבה, תורג'מן מירכז עם נגיחה ופרץ המשיך עם נגיחה משלו לרשת. 0:2 למכבי. שחקני באצ'קה החלו להתעייף ככל שנקפו הדקות ובהמשך ניסו להאט את המשחק ולחפש חצאי הזדמנויות שאולי יגרמו לשופט לאזן מעט את המשחק עם החלטות גבוליות לטובתם. 

בדקה ה-74 לאזטיץ' ביצע חילוף נוסף כשהפעם סיסוקו פינה מקום לאלעד מדמון. שוב החילוף עשה את שלו ובדקה ה-83 ביטון הכניס עוד כדור טוב למרכז, מדמון המשיך עם נגיעה רכה ברגל שמאל ושלח את הכדור לרשת. 0:3 למכבי. דקה לאחר מכן הגיע החילוף האחרון של הצהובים כשעידו שחר נכנס במקום תורג'מן.