מכבי הפסידה 2:1 לסוסיאדד


פריויו

מכבי תל אביב הגיעה הערב (חמישי) לאיצטדיון פרטיזן בבלגרד ואירחה את ריאל סוסיאדד למשחק במסגרת המחזור ה-3 של הליגה האירופית.

הצהובים פגשו את היריבה החזקה מהליגה הספרדית, אך חיפשו להשיג נקודות ראשונות במפעל העונה לאחר שני ההפסדים לבראגה ומיטיולן בשני מחזורי הפתיחה. מנגד, היריבה מהליגה הספרדית סיימה את משחקיהה הראשונים ב-1:1 מול ניס והפסד 2:1 לאנדרלכט.

לאחר הניצחון על מכבי חיפה בשבת האחרונה המאמן ז'ארקו לאזטיץ' בחר לרענן מעט את ההרכב שלו ובחר לבצע שינויים, כאשר עידו שחר, ווסלי פטאצ'י וסתיו למקין קיבלו הזדמנות.
 

ההרכב המלא של מכבי: רועי משפתי, סתיו למקין, נמניה סטואיץ’, רז שלמה, אופיר דוידזאדה (אושר דוידה 70), איסוף סיסוקו (הנרי אדו 70), עידו שחר (יוריס ואן אובריים 70), גבי קניקובסקי, ווסלי פטאצ’י, דור פרץ (שגיב יחזקאל 70) ואלעד מדמון.

 
מחצית ראשונה
 
מכבי פתחה את המשחק עם הרבה ביטחון וניסיונות להניע כדור מול הלחץ של סוסיאדד ובדקה ה-8 גם הגיעה למצב בעיטה ברחבה אבל הכדור של קניקובסקי נבלם בשחקן הגנה. בדקה ה-17 גם האורחת איימה על השער עם בעיטה של סאדיק מתוך הרחבה אבל משפתי קלט. 2 דקות לאחר מכן הספרדים כבר עלו ליתרון. כדור קרן שהוגבה לרחבה מצא את הראש של הבלם יון פאצ'קו שנותר לא מכוסה ונגח מ-7 מטרים לרשת. 0:1 לסוסיאדד.
 
 
הספרדים נכנסו למשחק ובדקה ה-24 היו יכולים להכפיל את היתרון אחרי שאוירסאבל שלח את סאדיק לאחד על אחד מול משפתי אבל השוער יצא טוב, סגר את זווית הבעיטה והדף. 3 דקות לאחר מכן גם מכבי הגיעה להזדמנות אחרי שפטאצ'י השתחרר ברחבה ובעט כדור שטוח שנקלט בידיים של השוער היריב מאררו. 
 
קצב ההזדמנויות די נרגע ברבע השעה האחרונה של המחצית אבל בדקה ה-38 בעיטה של קניקובסקי נהדפה בהגנה והגיעה לסיסוקו, שניסה בעצמו לכבוש מ-23 מטרים אבל לא מצא את המסגרת. 
 
 
מחצית שנייה
 
מכבי חיפשה את השיוויון ובדקה ה-51 גם כמעט מצאה אותו אחרי שפריצה של פטאצ'י לרחבה הסתיימה עם רוחב לעבר קניקובסקי, שבעט מ-12 מטרים אבל הכדור שלו פגע בשחקן הגנה בדרך לשער וסוסיאדד ניצלה. 3 דקות לאחר מכן שוב פטאצ'י הכין את המצב, הפעם עם הגבהה לעבר מדמון, שנגח ממצב קורץ ליד העמוד. 
 
בדקה ה-59 סוסיאדד חשבה שכבשה את השני אחרי שכדור קרן הוסט על פי השער וסאדיק דחק מקרוב פנימה. אלא שהתערבות של ה-VAR פסלה את הגול בגלל נבדל. הספרדים לא התייאשו ובדקה ה-64 כבר כבשו שער שאושר. הפעם בקר שלח כדור רוחב משמאל, סרחיו גומס המחליף הצטרף לרחבה וסיים בנגיעה מקרוב לרשת. 0:2 לסוסיאדד.
 
 
בדקה ה-70 לאזטיץ' החליט לרענן את השורות עם חילוף מרובע והכניס את דוידה, תורג'מן, ואן אובריים ויחזקאל, שחזר מפציעה. 11 דקות לאחר מכן המחליפים גם הביאו שינוי כאשר מכבי צימקה. המהלך החל בדוידה שהגביה לרחבה, תורג'מן התרומם נפלא מעל ההגנה ונגח לרשת. 1:2. שער של החלוץ ביום הולדתו ה-21.
 
מכבי חיפשה שיוויון בדקות הבאות אבל המומנטום שלה נקטע בדקה ה-88 אחרי שאושר דוידה ספג כרטיס צהוב שני, הורחק ומכבי נותרה ב-10 שחקנים. עד לסיום הספרדים הצליחו לשמור על היתרון בדרך לניצחון 1:2.